Nu hade vi tänkt snygga till och förändra era personliga sidor (den med profilinfo, era favoriter, var ni bor osv, osv.)
Tanken är att de först och främst ska bli lite mer inbjudande men även kanske lägga till lite information. Vad tycker ni saknas? Vad skulle ni vilja veta om de andra medlemmarna och vad för funktioner/verktyg saknar ni?
Vi är tacksamma för all input
StyleRoom
StyleRoom, 2009-08-25
Tack för jättebra input! Vad det gäller teman så har vi ju nu skapat en ruta nedanför alla album där man kan definiera vad man tycker albumet har för stil.
Det kommer göra att vi i framtiden lättare kan göra så du kan hitta just din stil enklare. Dock ett gediget jobb med över 100.000 bilder men vi får lyckligtvis bra hjälp av er användare.
En fråga; Skulle du/ni tycka det är intressant med grupper? Att du ex kan skapa en grupp om retro och i den gruppen finns det andra som bara diskuterar kring gruppämnet? Som en liten sluten grupp kring ett intresseområde? Förstår du vad jag är ute efter?
Tack för all feedback!
Johan
no68, 2009-08-26
Det låter jättebra det där med lite uppdelning på olika stilar och att man ska kunna söka på det lite mer. Ofta är det svårt att säga vilken stil någon har och lättare att säga vilken stil det INTE är... men det kanske är att krångla till det hela. Jag skulle gärna vilja kunna söka på olika sorters hus- gillar gamla hus och även om inredningen inte alltid speglar husets ålder, speciellt inte om man bor i lägenhet, så vore det kul att ha en sån funktion där man kunde ange vilket sorts hem man har. Alltså att man kan kryssa i om man bor i lägenhet/villa/radhus/slott/stuga och om huset man bor i är före 1900-tal, 10-20-tal, 30-tal osv.
Kanske vore det kul att kunna ange vilka stilar man gillar resp. inte gillar också? Jag skulle aldrig våga ange att mitt hem är en viss stil, däremot säger jag gärna att jag gillar den gustavianska stilen.
Sen vet jag om den funktionen kanske redan finns, men om man kunde söka på album som flest användare angett som favoriter så vore det kul. Har läst om att det där med betygssättning fanns här förut och inte funkade, men att kunna söka på populärast album är ju bara positivt, då behöver ju ingen känna sig dålig? Alltså inte album som flest klickat på utan album som flest angett är deras favoriter.
StyleRoom, 2009-08-27
Tack för sammanfattning och jättebra förslag. Vissa har vi diskuterat internt men flera helt nya.
Johan / StyleRoom
Asaksson, 2009-09-15
Kanonbra förslag ni fått in! Jag skulle gärna vilja kunna se vilka som lagt till ett av mina album som favorit.. Kanske kunde va nåt?
StyleRoom, 2009-09-15
Verkligen. Jättebra förslag.
Vilka-som-har-mina-album-som-favorit-funktion har vi redan utvecklat men fungerar inte helt tillfredsställande än så därför har vi inte lanserat den.
Johan / StyleRoom
Amarella, 2009-09-17
Hej jag har just varit inne på Wickes sida och läst hans skämtsamma kommentar om att kalla sin stil reality recycling. Det ligger väldigt mycket allvar bakom detta och nu framför jag ett seriöst förslag om att skapa en stil med Wickes namnförslag. Allt för att få ett etiskt och miljömässigt perspektiv på all vår kreativitet och inredarlust. Kanske det är alldeles för lätt att låta sin tanke ledas in på spåret - köpa nytt till hemmet - istället för ett mer långsiktigt hållbart inredningstänk. Alla återbrukare, alla möbelrenoverare, alla pysslare och omgörare ni finns här på styleroom också. Låt det synas!
StyleRoom, 2009-09-17
Helt rätt tänkt! Kan inte annat än att hålla med. Detta är något som är populärt utomlands men vi trodde intresset var svalt och att det inte riktigt kommit till Sverige. Finns ju faktiskt några företag i Sverige som producerar möbler/detaljer på ett eco- och återvinningsbart sätt.
Jag lägger detta till to-do listan så slänger vi in det. Någon som har förslag på vad det kan heta?
Johan
StyleRoom, 2009-09-17
Sorry, såg att förslag på namn redan fanns på http://www.styleroom.se/inredningsforum/1567-Hitta-olika-stilar?page=1
StyleRoom, 2009-10-05
Hej,
Nä, idag finns den tyvärr inte men den är utvecklad men inte finslipad. Den kommer lanseras men vi har tyvärr ingen tidsplan på den.
Johan