Hej!
Har sökt hela internet efter svar men det förgäves, så jag hoppas den trogna skaran på styleroom har någon inblick i detta ämne. Vi ska nämligen sätta in ett nytt kök från ikea, och tycker att standardmellanrummet mellan bänkskiva och överskåp på 50 cm känns lite väl lite. Självklart kan man nog höja lite. Men vi vill helst också att överskåpens överkant ska vara på samma nivå som högskåpens överkant men på ikea finns det endast två standardversioner av högskåp på 210 (för 70 luckor) respektive 233 cm (för 92 luckor).
Med 233 höjden på högskåpen och istället ett par 70 höga skåp blir det 70cm mellan bänkskiva och överskåp. Och med 210 höjden blir mellanrummet blott 50cm. Är det för mycket med 70cm, för lite med 50 cm eller hur ska jag göra? Kan jag annars sätta överskåpen på 65cm över bänkskivan och ser det då konstigt ut med att högskåpen är högre? 5 centimeter kanske är försumligt..
Har ritat upp det i det värdelösa programmet ikea home planner, ska bifoga en fil när jag lyckats fixa en bild därifrån..
disabledd, 2009-07-22
Såhär ser det ut...