Står i valet och kvalet. Vi har grått golv och tänker ha VirrVarr-bänkskivor i ljusgrått. Vi ska lämna in luckor för lackning. Vad är snyggt tillsammans? Jag känner mig jättevelig. Vad passar ihop med vilket kakel? Tacksam för moderna 50-talstips!
Cajsa
retrobohem, 2009-08-04
Dova pasteller som ljus oliv, lite smutsig ljusblå, grått eller en modern version i svart. Gråa luckor kanske blir trist med grått golv och virrvarr. Jag tycker ni ska satsa på neutralt kakel i vnalig 15*15 och bryta av med mönstrade plattor i retrostil. Eller om ni vågar köra allt kakel mösntrat, det beror ju på hur stor yta det är. En retroradio som säljs på allt från Rusta till ÖB just nu och lite loppisfynd från rätt tid sätter tonen. Pricken över i är ju ett färgat fristående kylskåp från Smeg!
retrobohem, 2009-08-04
och detaljer i teak icke att förglömma, tidlöst och supersnyggt! Brickor på loppisar för 10 spänn odyl. Har du sett serien Sixten på Mio? Underbar.
Selina, 2009-08-04
jag skulle satsa på pastelliga ljusgula luckor och sen vitt kakel, möjligtvis några enstaka mönstrade ... och sen teakdetaljer som någon här nere skrev.. snyggt snyggt och eget :)lycka till!!!