Jag älskar Ellos golvlampa (http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29495&productId=241606&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=) med tre ben, men den får helt enkelt inte plats hos oss. Så jag får nog nöja mig med en bordsvariant av den. Ellos har en bordsvariant för en tusenlapp, och bolagret.se har en som heter Åland för 299kr. Vet ni fler sådana modeller någon annanstans så jag kan jämföra pris och utseende?
Papiljotten, 2009-10-14
Åååhh dom e underbara =)
Den som Ellos har är gjord av byRydens, vanliga lampaffärer säljer den foten löst vilket innebär att du då kan köpa en mindre skärm till.
Företaget Aneta har en som heter stativ finns i brunbets o björk men vit & svart är på gång, väldigt nätt o fin!
Kolla www.aneta.se under golvlampor. Bortse från skärmen den som e på bilden e görful på, man köper ändå foten löst.
Hallbergs har också en variant lyckas dock inte öppna deras kataloger från min dator? www.hallbergslampskarmar.se
www.belid.se har en trebent golvfot som heter tarntella.
Hoppas något passar:)
Jedaro, 2009-10-16
Hej, jag var inne på att inhandla lampan General från byRydens tills jag snubblade över en lampa i teak från Watt & Veke. Kolla deras hemsida, www.wattveke.se
Jag köpte golvmodellen med vit skärm (skärmen är nättare än Generalens) som nu pryder mitt vardagsrum som är på G att få New England-touch.
Lampan är underbar, lite dyrare än General, men ska man ha lampan en längre tid så är kostnaden rätt minimal/år :)))