Hej! Vi ska renovera köket och har funderat på att lägga in parkettgolv i köket. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vi har ekparkett i resten av huset, men kan inte bestämma oss hur vi ska göra i köket.
vi har lagt parkett i köket och det är klockrent.. ljuddämpande och lätta att hålla rent.. det tycker jag att ni ska satsa på. ta en parkett som är något tjockare bara. 13mm minst så att du kan slipa av det i framtiden. själv har man lyxen med att ha en pappa som är golvslipare och golvläggare, han tippsade mig om det. jo och ett uvlackat golv om det är mycket fönster.. lycka till!!
predikantvillan, 2009-12-03
Vi har ekparkett i köket fungerar utmärkt
isa84, 2009-12-04
vi har lagt parkett i köket och det är klockrent.. ljuddämpande och lätta att hålla rent.. det tycker jag att ni ska satsa på. ta en parkett som är något tjockare bara. 13mm minst så att du kan slipa av det i framtiden. själv har man lyxen med att ha en pappa som är golvslipare och golvläggare, han tippsade mig om det. jo och ett uvlackat golv om det är mycket fönster.. lycka till!!
Ninnifkp, 2009-12-10
Tack ni som svarat.Igår var vi och beställde kök, så nu är det golv och kakel kvar. Det blir ekparkett.Tack o kram på er!!