Hej!
Jag undrar om någon känner till en snygg lösning för att gömma undan sladdar och transformatorer och grenuttag och allt sånt som ligger framme vid TVn. Var kan man köpa sånt? Jag har hittat en grej på Designtorget som de kallar för Dammråttan och den har ungefär den funktion som jag är ute efter men inte riktigt utseendet...
Jag reser mycket över hela mellansverige så jag är tacksam för svar från alla möjliga städer.
MVH Lelle
MimmiLinnea, 2010-01-11
har en polare som har världens simplaste lösning; TVn står på en byrå, under byrån ligger alla sladdar, framför sladdarna står en bräda i samma nyans som byrån. Lurar åtminstone mitt öga att tro det är städat.
Velouria, 2010-01-11
Göm det i tv-bänken. Gör ett lagom stort hål i baksidan på möbeln, det är ett bra sätt att få allt att försvinna.
Future, 2010-01-11
Titta på den här kabelboxen Cable Box. Finns i flera färger och verkar rymma rätt så mycket.
http://www.deskstore.se/epages/deskstore.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/deskstore/Categories/%22Cable%20Management%22
Velouria, 2010-01-11
Dessutom ser det ut att lätt kunna bli rörigt, det är en sak att dölja alla sladdar, dosor osv, men det måste ju gå att hålla ordning på sladdarna också.
Och med tanke på hur många saker som ofta kopplas in vid tv:n tror jag inte en sån låda skulle räcka heller. Inte hos mig ivarjefall.
isa84, 2010-01-11
här är några lösningar.
dyrt altenativ dock! men en rolig ide tycker jag.
http://www.danskdesign.nu/normann-copenhagen-woofy-p-1535.html
borde inte va så svårt att göra en själv av nåt föremål som man har hemma.
www.bluelounge.nu
Vi kör stenhårt på kabelkanaler här hemma. skruva fast ovanpå eller längs med golvsocklarna så slipper du synliga sladdar.
sen kan vi dölja våra bakom tv bänken oxå vilket är ett +.
men har man inte den möjligheten så kan du göra så här.
att borra upp en list under tv bänken som blir som en liten hylla och lägg sladdarna på den.
då får sladdarna lite kyla med..
neppys ide låter inte dålig heller..
Velouria, 2010-01-12
Bilden/länken ovan var det jag syftade på med att gömma i tv-bänken. Det är precis så jag gjort, och ett mindre hål på baksidan för att ta in sladd till dosa, från tv med mera. Funderar på att sätta in mer ventilation.
freejack4051, 2010-01-12
Har ett par cabelboxar från bluelounge och det är inga problem med värme, det är bra ventilation samt skall boxarna också vara i brandsäkert material...
lellesachs2, 2010-01-12
Tack för alla förslag!
Cabelboxen är nog så nära man kan komma det som jag har tänkt mej. Jag vill helst borra och skruva så lite som möjligt.
Den verkar ju ganska rymlig också.
Jag har inte sett den någonstans, vilka butiker finns den i?
lellesachs2, 2010-01-12
Finns de bara att köpa på nätet? De borde väl finnas i vanliga butiker också?
snickarn, 2010-01-13
Hej
Jag kan tillverka en contactbox i mdf, svart eller vitmålad.
Ek, bok eller björk lock
Har ingen bild på den just nu men det går att ordna
Finns att se på designonline