Detta är kanske inte rätt forum, men vadå.
Det är ju så otrooooligt svårt att få lägenhet i Göteborg. Men jag och min pojkvän är i stort behov av en ny lägenhet, då denna inte är något för oss. Helst en två med hyra på ca 4500, är det någon som känner/ har en/ har hört nått, snälla hör av dig ..
Tack för din tid :)
AmandaSvensson, 2010-01-21
Ja vi bor i hyreslägenhet o vi är medlemmar på alla dessa sidor, men det händer ingenring, börjar tappa hoppet lite :(
ja vi bor i göteborg just nu, men jag går i skolan på precis andra sidan stan. tar 1 timme o 20 minuter att pendla, det är för länge... funkar inte.
Just nu bor vi i angered o jag går i skolan i frölunda, så frölunda /högsbo eller hisingen, vad som fast närmre, har inget krav på att det ska vara i stan eller majorna .. men det rä för långt just nu , mend et va det enda vi kunde få i somras...
luscious, 2010-01-24
Finns ju en det bytes på Blocket också...men tyvärr vill ju de flesta in mot centrum så Angered är inget bra utgångsläge.
Vi blev häromdagen erbjudna två förstahandskontrakt på Hisingen, ett i Lundby och ett i Eriksberg. Vi tog det i Eriksberg (nybyggt) och det finns lägenheter kvar men de är ju lite dyrare. Den andra var via http://www.bostjarnan.se/bostjarnan/home/?page=home. Maila in en intresseanmälan till dem.
Annars har vi en tvåa men den är tillgänglig först i oktober när vi flyttar :)
AmandaSvensson, 2010-01-25
ja tyvärr så är Angered inget område man vill bo i. Tack så hemskt mycket för ditt svar ändå. Jag har faktiskt lämnat intresse där för några månader sen, men jag skicka iväg ett mejl nu också. så tack.. hehe.
vad ligger hyran på i de nybyggda lägenheterna då?
luscious, 2010-01-25
vår 2:a ligger på ca. 7300:-/månad :) Sambon jobbar heltid och jag är student och för oss kommer det funka bra.