Ska precis flytta till min första lägenhet.
Till min skräck, är det brunt "kakel" i köket.
Kan inte minnas att det är kakel, utan något annat.
Så min fråga är, hur lätt är det att ta bort dekorplast eller liknade? Sitter det som berget eller går det att få bort ganska enkelt?
Eftersom det inte är min lägenhet, utan en hyreslägenhet, vill jag ju inte förstöra något, men samtidigt vill jag INTE ha det som det ser ut nu..
Velouria, 2010-01-21
Brukar vara hyffsat lätt att få bort. Det är ju som stora klistermärken ungefär, men ytan är mer plastig (inte papper). Blir det några klisterrester kvar går de ju att skrubba bort.
josssefine, 2010-01-21
Okej, så det är relativt lätt att få bort? Låter ju som en sak man bör inskaffa då..
Dock kan jag inte komma ihåg vad det va för material på det som satt där nu, det var inte kakel i alla fall..
Möjligen kan det ha varit någon form av plast, eller det borde det ju vara om det ska fungera som stänkskydd.
Men dekorplast borde ju fastna på plast..
vicki, 2010-01-25
om det är brunt kakel och fult som du säger borde dom bli glada över att du piffar till det:))kan jag tycka bor själv i en hyresrätt och funderar också på svart kakel dekor . har precis byt ut dom hemska handtagen som var innan
josssefine, 2010-01-25
Jo men får man göra hur man vill då? Eller du har pratat med dem innan? saken är att jag kommer inte ihåg om det var kakel eller om det bara var typ en plast matta, vilket all som blir det ju 100 gånger bättre med svart eller vit dekorplast:)
Hoppas bara att den kommer gå bort lika lätt som folk säger, men man får väl testa på en liten bit först.
vicki, 2010-01-25
nej det har jag inte men jag tror inte dom bryr sig så mycket så länge man inte förstör något
josssefine, 2010-01-25
Nej det är klart, de borde ju se det som något bra:)
Vet ännu inte om jag får lgh:en, men hoppas det så jag kan börja pyssla lite:)
vicki, 2010-01-25
lycka till då!!!
josssefine, 2010-01-25
Tack för alla fina tips, om hur man får bort den, om det nu visar sig att de inte vill ha kvar det längre..
Skulle få reda på om jag fick lgh:en idag, men de ringer väl i morgon hoppas jag:)
josssefine, 2010-01-27
Fick lgh:en och ska dit i morgon och se vad jag kan göra åt det där bruna:P
ankyy, 2011-01-06
Behöver du få bort limrester, om det blir aktuellt, så kan du använda T-röd eller bensin. Det ska man inte använda om man har dekorplast/kakeldekor på trä, plast eller liknande. Men på kakel och glas/fönster går det bra.