behöver hjälp med att bestämma vilken accentfärg jag ska satsa på i köket.
Väggarna är vita och mörkt mörkt gråa. Köksluckor i vit ek och bänkskivor är också väldigt väldigt mörkt gråa.. vitt kakel.
Gardin ska vara i vilken färg?
Tittade i ditt album och grön är en fin färg, men just den nyansen var lite väl mesig så att säga. Välj någon starkare färg/nyans som står ut mer i förhållande till färgerna i köket, men som ändå passar bra in (speciellt med luckorna) och en färg som du gillar såklart.
Alla färger passar till grått och vitt..men det är just det,man ska bestämma sig för en färg=)...jag tycker att lime grönt är en grym färg som bryter av
Jag tycker också att vilken färg som skulle passa! Personligen hade jag nog valt en varmare färg för att det inte ska kännas kallt med allt vitt och grått (beroende på om din gråa färg går åt kallt då vill säga!) Men sen tycker jag inte heller att man bara måste välja precis bara en färg och sen köra precis alla detaljer i den färgen, personligen tycker jag att det är för matchat men det är ju självklart en smaksak!
Velouria, 2010-01-25
Om du vill vara "inne" är turkos årets färg.
Till vitt och grått passar i princip allt, ta någon färg du tycker passar bra ihop med ekluckorna.
Oliverbus, 2010-01-25
jo egentligen så är det väl så :-) funderade på rött eller orange.. Hade grönt före vi målade en vägg grå men nukänns det lite blekt.. hmm
Oliverbus, 2010-01-25
turkost är alltid snyggt men det har vi redan i vardagsrummet så det får nog räcka.. och badrummet.
Anna.Belle, 2010-01-25
Gult brukar kunna bli snyggt mot grått, beroende på nyans.
Har lånat en bild från MalinDL här på styleroom som inspiration.
Velouria, 2010-01-25
Tittade i ditt album och grön är en fin färg, men just den nyansen var lite väl mesig så att säga. Välj någon starkare färg/nyans som står ut mer i förhållande till färgerna i köket, men som ändå passar bra in (speciellt med luckorna) och en färg som du gillar såklart.
Oliverbus, 2010-01-25
ja den är lite tam. Händer inte riktigt nått.
MrsWilen, 2010-01-26
Alla färger passar till grått och vitt..men det är just det,man ska bestämma sig för en färg=)...jag tycker att lime grönt är en grym färg som bryter av
KarolinaOlivia, 2010-01-27
Jag tycker också att vilken färg som skulle passa! Personligen hade jag nog valt en varmare färg för att det inte ska kännas kallt med allt vitt och grått (beroende på om din gråa färg går åt kallt då vill säga!) Men sen tycker jag inte heller att man bara måste välja precis bara en färg och sen köra precis alla detaljer i den färgen, personligen tycker jag att det är för matchat men det är ju självklart en smaksak!