Jag skulle vilja fixa några saker emma men har ingen lust att göra något själv utan vill hyra in proffs men vad kostar det?
1. fixa badrummet med kakel och nytt golv..ny toa, handfat och badkar
2. ny tapet och golv på toa ny toa, handfat måla rör,element etc
3.måla väggar och lägga in golv i ett duscrum samt ny duschkabin
4. Nytt golv och tapeter i ett sovrum ca 14 kvm (3 st sådana rum)
5. nya skåpluckor....tapet i kök
6. tapetsering och nytt golv i tvättstuga
helst skulle man vilja ha allt gjort på en gång...snabbt!!!!
grillspett, 2010-01-31
hur stora ytor pratar vi om ...Nr 1 ...hur mycket jag vet ( beror hur stor är badrum) pratar vi från 35 000 :- uppåt
men total pris på allt du har skrivit jag skulle sikta på 200 - 250 000 :- om det inte mer ...lycka till !!!
evask, 2010-02-01
toa ca 1,5X 1 m
bad 2X2,5 m
sovrummen ca 14 kvm
tvättsuga 7 kvm
kök 12 kvm
Future, 2010-02-01
Det går inte att svara på här på forumet. Det enda rätta är att ta in offerter från olika hantverkare, ta reda på materialkostnaden etc. Vad kommer rotavdraget innebära? Kommer du kunna dra nytta av det eller kommer hantverkarna att baka in det i priset så att du fortfarande får betala lika mycket som innan avdraget infördes, medand hantverkarna kan skratta hela vägen till banken....?
Det finns inga schablonkostnader utan hantverkarna tar ut vad de kan i arbetskostnader och materialkostnaden kan variera enormt beroende av vilka val du gör. Vilken kvalitet, märke etc.
Så mitt råd är att du tar och skriver ned exakt vad du vill ha gjort. Vilka material (kakel, tapet, färg m.m) och sen skickar ut offerter.
Det bästa är kanske om du hittar en firma som kan göra allt men det kan bli billigare att anlita fler.
Se inte bara till priser utan ta referenser också. Vad har de gjort tidigare? Är kunderna nöjda? Kolla svarta listan hos KO. Vad har de för försäkringsbolag? Har de utnyttjat sin ansvarsförsäkring. Det är mycket att tänka på för det är mycket som kan gå fel. Men lycka till i alla fall och så väntar vi på de nya bilderna :-)
grillspett, 2010-02-02
Pga jag hade skickat en antal offerter till ganska många firmor i GBG trakten 2 saker är säkra : arbets timma kostar 650 :- uppåt, för en person .Har du 2 eller mer personer som jobbar från samma firma då x du 650 :- gånger antal personer ...detta gäller inte om du får fast pris ....sen kommer ROT -avdraget ...jag byte tak 2 månader sedan och fick fast pris på 126 000 ...efter ROT priset var 96 000 som jag fick betala ...så jag hade nytta av det !