Någon som kan tipsa om bra länkar där man kan se rum med snygga färgkombinationer, behöver tips till ett rum där alla väggar utan 1 skall ha samma färg, behöver lite inspiration.
Här är rummet som skall målas om, skall jag behålla dessa färger tycker ni eller är andra kombinationer bättre
sparris, 2010-02-16
Det vore kanske bra med lite mera ledtrådar, vad skall rummet användas till, vad för möbler har du, finns det kanske fler bilder som visar mer av rummet?
arvid, 2010-02-16
Vet inte om länken hjälper: http://www.colourlovers.com/
Den visar olika färgkombinationer.
Gå under "palettes" så kan du kolla runt lite
Challe777, 2010-02-16
Ja, det ska vara ett gymrum med 2 träningsmaskiner. Ska lägga ett ljust klickgolv på golvet
sparris, 2010-02-16
Orange är ju iofs en aktiv färg som jag kan tänka mig ger energi för gymmandet! De andra väggarnas färg tycker jag personligen inte känns så kul. Man skulle ju kunna måla dem vita(enkelt och kräver inte så mkt matchande och så). Vill man ha det lite roligare skulle man ju kunna måla ränder i orange på motstående vägg. Liggande ränder i olika bredder kanske? *spåna*
Challe777, 2010-02-16
Egentligen så skitar jag själv e vad det är för färger, jag vill bara att kommande ägare inte stör sig på färgerna, när jag säljer lägenheten i framtiden.
Att färgen är någorlunda neutral alltså.
sparris, 2010-02-16
Aha, är det så det ligger till, men då är det bara att rolla på den vita färgen på alla fyra väggarna tycker jag. Garanterat störningsfritt...
Challe777, 2010-02-19
Tack för förslaget men vitt tycker jag är alldeles för sterilt och tråkigt.
Jag funderar på en väldigt ljusbrun färg, kan det funka till ljusa klickgolv.
Vill ha en så neutral färg som möjligt som passar till det mesta, men vitt e nog för tråkigt.
sparris, 2010-02-19
I see, det var lite förvirrande med dina svar. Det första förslaget gav jag för att jag trodde att det var för din skull det skulle renoveras, men sedan lät det som det skulle återställas inför en försäljning eller flytt, därav rådet att dränka allt i vitt! :D
Tycker själv att helvitt är lite småtrist så jag håller med dig, dock är det ju väldigt svårt att reta sig på som potentiell köpare.
Det finns ju många färger som är ljusa och neutrala men svåra att beskriva i text, vet dock att Beckers(har jag för mig att det var) har flera snygga. Gå in och kolla i en färgaffär så ser du vad jag menar. Hoppas du hittar nåt som du gillar!
Eller kika här:
http://www.beckers.se/Inomhus/Interior-och-Kulor1/Vara-kulorer/