undrar om någon provat?
Har en golvlampa från ikea som är sterilt vit och skulle vilja ha lite mer färg på den.
Har hört att det räcker med vattenfärg?!
Decoupage kan man också testa men det har jag nog inte tålamod med O_o
Någon som vet om det går att måla med vattenfärg eller om det måste till något annat?
Future, 2010-02-17
Har inte provat men det fungerar kanske att spraya med färg i sprutflaska?
Jaquline81, 2010-02-17
haha ja det skulle nog funka men jag tapetserade den istället =s
Inspirationsdesign.blogg.se, 2010-02-17
Hejsan!
Jag har målat (ritat) på en rislampa, till min dotters rum. Det fungerade utmärkt. Nu vet jag ju inte exakt hurdan din lampa är. Den jag målade på var en rund vanlig "Ikearislampa" i takmodell. När jag målade lampan så använde jag mig utav blyerts först, sedan fyllde jag i med vattenfast spritpenna. Funkade superduper! Ett tips. :)
Har även användt decoupage på en lampa. Även det gick bra, men lite pilligt. Fast inte svårt. :) Det är kul med decoupage, har använt tekniken en hel del. :)
Lycka till med ditt projekt! :)
Bifogar två bilder. Inte de bästa men du ser ju iaf ungefär hur mina pysselprojekt blev. :)
Funkade visst bara med en bild. Här kommer lampan med dödskallar. :)
Kanske ska tillägga att jag använde mig utav servetter till "Marimekkolampan"? :)
Jaquline81, 2010-02-17
jättesöta lampor, har faktiskt varit inne i ditt album redan :p
Jag tapetserade lampan istället...fungerade jättebra men jag vet inte riktigt vad jag tycker om resultatet än dock.
MimmiLinnea, 2010-02-18
jag har svampmålat rislampa med vattenfärg, gick kalas. Det man behöver tänka på är väl att använda så lite vatten som möjligt för att inte pappret ska sabbas.