Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Tråkigt badrum!

Proteser

Proteser SE

Publicerat för ungefär 12 år sen
Följ

Jag har inget behov av ett jätteskojigt badrum, men någon form av mysfaktor vill man väl ha ändå. Som det är nu är det fräscht, men otroligt tråkigt. Det renoverades för ca 5 år sedan, men eftersom det var den dåvarande hyresvärden som stod för kalaset för att de som bodde här då skulle gå med på att köpa huset blev det ganska standard med helkaklade vita väggar med grå bård, grå plastmatta och handduksvärmare.

Det är litet och på det enda stället där man hade kunnat ställa en möbel sitter handduksvärmaren så någon sittmöbel funkar inte. Ett tag hade jag massor av idéer... Men så blev ikeas Molger-serie plötsligt gjord av lackad björk vilket jag inte vill ha. Finns det något liknande i samma prisklass? Mest av allt vill jag ha öppna vägghyllor där man kan ställa korgar och burkar, så jag kan ta bort mitt fula och opraktiska skåp (nytt från ikea men gjort för att se gammaldags gulligt ut, och ställer man in något bredare än 10 cm får man inte igen dörren) och ha en spegel där istället. Som det är nu kan man inte heller ha ljus någonstans eftersom skåpet blir sotigt om man ställer dem på handfatet som är enda stället.

För att det skulle passa till den moderna stilen på badrummet hade jag tänkt mig lite trä, korgar och så. Kanske handgjorda tvålar och en uppsättning linnehanddukar att ha då och då (vill inte köpa för mycket av sådant jag redan har en del av). Förslag på speglar, hyllor, inköpsställen och så vidare? Tyvärr har jag ingen kamera men jag hoppas beskrivningen räcker..

Proteser

Proteser, 2010-03-17

Tyvärr inte, jag har just nu ingen fungerande digitalkamera (men jag jobbar på det).

Kan tillägga att det är kvadratiskt med badkar längst in (lika långt som väggen), element, toa och handfat på rad till vänster när man kommer in och en vägg på ca 1,5 meter till höger (med handduksvärmare).

Proteser

Proteser, 2010-03-18

Jag kan försöka!

Men det är inte så mycket planlösningen som är problemet, jag är ganska på det klara med att det enda i möbleringsväg (vill inte ha någon möbel under handfatet) som går är att ha vägghyllor ovanför toaletten och under eventuell spegel som skulle få ersätta skåpet. Det jag undrade mest var om det fanns något i ungefär samma stil och prisklass som gamla Molgerserien från ikea, alltså något mörkare trä och mest vägghyllor. Utöver det tips på saker som kan göra det lite trevligare utan att man behöver möblera extra (vill gärna ha tvättkorg i badrummet och det blir det enda som får plats).

Proteser

Proteser, 2010-03-18

Det var en del av min plan när jag hade en sådan, men nu verkar det dessutom som att de slutat göra de "vanliga" vägghyllorna i den serien. Det är någon variant som ser ut som en låda när jag tittar nu.

Men jag ska överväga det där med bets om jag hittar något annat som bara är "fel" färg. Hade inte ens tänkt på det!

Velouria

Velouria, 2010-03-18

Molger-serien är väl lackad, rätt mycket jobb att slipa ned för att kunna betsa.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons