Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Badrumsrenovering - era bästa tips

Crunchie

Crunchie SE

Publicerat för nästan 11 år sen
Följ

Vi ska sätta fart med badrumsrenovering, och ska börja helt från början och flytta runt alla va/el/avlopp. Har ni några bra tips eller saker ni blivit extra nöjda med när ni renoverat era badrum- eller som ni vill varna för, vi tar tacksamt emot alla tips. ser fram emot (och fasar lite :-) för renoveringen, vi har ett 70-tal i original, avocadogrönt med röd plastmatta... allt kan med andra ord bli bättre!

isa84

isa84, 2010-03-17

spänande!! vi drar i gång nu i dagarna med vårat så vi får tippsa varandra ;)
lycka till!!!

Velouria

Velouria, 2010-03-17

Planering och vad som fungerar bäst praktiskt är a och o.

Satsa på en neutral bas, färg och form kan lättare läggas till och ändras med handdukar och liknande.

Nischer för förvaring av tvål/schampo vid dusch/bad är praktiskt och snyggt.

Planera in bra förvaring. Förvaring behövs alltid.

limpan

limpan, 2010-03-18

Gör det lite mer än bara svart golv, vita väggar och en svart rand på duschväggen som de allra flesta gör, fint, men lite tråkigt.

Exempel på sjysst golv:

Crunchie

Crunchie, 2010-03-18

snygg bild, jag hade tänkt mig något sådant, beiget eller ljusgrått.. Ska absolut inte ha svart och vitt, tycker det är snyggt, men alla badrum ser ju nästan likadana ut...
jag vill ha ljust! Är detta ert badrum? får gå in och kika, gillade de blanka stående plattorna, tillverkare?

Crunchie

Crunchie, 2010-03-18

det får vi verkligen göra, tänkte lägga upp bilder allt eftersom renoveringen fortlöper... kan inte du göra det med, hade varit roligt att följa. Lycka till!!!!!

lantislygdman

lantislygdman, 2010-03-18

Planeringen!! Är a och o...Som dom flesta redan nämnt. Åk ut i butikerna och kolla runt så mycket du kan. Ha ett speciellt badrumsprogram och rita upp alla möjliga tänkbara förslag. Skriv ner för och nackdelar med olika lösningar. Vi tog in förslag ifrån några firmor, men vi valde tillslut en ritning som jag själv gjort.

Jag gjorde till och med en "gammaldags" ritning på papper och klippte sedan ut små pappersbitar i skalenliga mått för de olika möblerna, sedan var det bara att flytta runt hur som helst. Man fick en bättre känsla av hur trångt det egentligen skulle bli. Har en tendens att se så stort och luftigt ut i tre dimensionellt tycker jag.

Personligen tycker jag att det blir mysigast om duschen kan vara lite längst in i ett badrum och inte öppningen mot dörren. (måste tänka på ev blyga tonåringar i framtiden..hi, hi). Glasbetongväggen är jag super nöjd med. Känns ombonat....Sen tycker jag om när man ser badrumsmöbeln först när man kliver in i rummet....

Lycka till med erat projekt!

isa84

isa84, 2010-03-18

BSOLUT DET KAN JAG GÖRA! ska bli kul, så kan vi tippsa varandra under resans gång ;)
på lördag går start skottet här. jag ska skriva i dagboken och uppdateringar och problem som inte dyker upp.. hoppas vi :P
lycka till!!!

Crunchie

Crunchie, 2010-03-18

Tack för tipsen, jag ska sätta mig i helgen och rita, har en ganska klar bild i huvudet, har varit runt och tittat i dag. Några råd kring om man ska bygga in badkar eller ha ett fristående? Vi ska ju ha både dusch och badrum. Sen ska vi ha vägghängd toalett, men jag tyckte inte jag hittade några jättesnygga... det blir många rundor till många affärer.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons