Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vart gör ni av allt?

evask

evask SE

Publicerat för over 15 years sen
Följ

Ja vart gör ni av allt, man vill ju inte ha framme alla prydnader samtidigt man kanske kör en färg en stund och sedan växlar men hur förvarar ni det ni inte har framme?

Inspirationsdesign.blogg.se

Inspirationsdesign.blogg.se, 2010-03-28

Evask

Jag förvarar mina saker på vinden just nu. Men när den nu snart ska inredas så kommer jag få sämre plats till detta. Själv återanvänder jag mycket här hemma istället för att bara köpa nytt. Prylarna cirkulerar alltså mellan rummen.

Ibland hittar jag något på vinden som jag plockar ner, och det blir som nytt. Jag kan villigt erkänna att jag tycker om att shoppa men försöker som sagt att återanvända mycket och inte bara ha det ”för stunden”. Det är också därför jag håller mig till accentfärger, då känns rummet ”nytt” även fast man inte har bytt ut hela möblemanget. :)

Ett lite tillägg i ämnet. :)
Jag försöker också att göra ekonomiska lösningar för att det inte ska bli för mycket slöseri med pengar. Gillar att gå på loppisar men gillar även dyrare design (och nej, inte för att det är dyr design, utan för att jag gillar föremålet). Köper jag någon dyrare designpryl så brukar det vara efter långt funderande (inget impulsköp) och då tänker jag att denna prylen ska hänga med mig resten av hela livet.

Eftersom vi har gjort så många ekonomiska lösningar (hemmabygge t ex) så tycker jag att det känns ok för oss t ex köpa en dyr designlampa som vi gillar.

Jag har inte heller ”en miljon” utav samma kuddar eller filtar i olika färger. Däremot har jag olika kuddar och filtar i olika färger. Mina kuddar och filtar återanvänds ofta och det tycker jag är bra och miljövänligt. :)

Men visst skulle jag kunna bli bättre på att tänka på miljön, ur den synpunkten. Jag skulle kunna ha endast en uppsättning kuddar och filtar hela tiden och helt låta bli att byta färg helt och hållet.

evask

evask, 2010-03-28

Ja jag har inte massor av saker jag heller men känner ibland att man skulle vilja stoppa undan vissa saker i vissa färger och sedan plocka fram dem igen (allt vill man ju inte slänga eller sälja på loppis)...om alla saker alltid står framme ser det ju inte snyggt ut(hemma hos mig), men jag finner heller ingen perfekt förvaring för det hela....

Eva;
Ja, det kan vara klurigt det där med platsen om man inte vill ha för mycket framme. Att förvara på höjden (om man har möjlighet) är ju alltid bra. Alltså utnyttja takhöjden. Det där med att ha det praktiskt är ofta klurigt när man vill att det ska gå hand i hand med det estetiska. :)

Själv håller jag på att klura på en bra och någorlunda praktiskt lösning till vår hall (entré) just nu. :) Idéer har jag men sen är det, det är med att bestämma sig för vilken. :)

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons