Funkar det med mosaik på ett hallgolv? Jag har sökt på Styleroom men det verkar inte som om folk har det? Varför?
För att det är opraktiskt/inte funkar eller för att folk tycker att det är fult?
Jag vill egentligen inte ha klinker/mosaik alls utan trägolv men sambon säger blankt nej av praktiska skäl...
Jag vill inte såna där stora plattor i grått/svart som typ ALLA människor har, dels för att nästan alla jag känner lägger in sånt i hallen och det är tråkigt och dels för att jag inte tycker att det är snyggt.
Men mosaik alltså, kan det funka?
(Vi har fula klinkerplaottor nu så golvvärme finns där under så vi behöver inte lägga in nåt sånt).
Någon som har en bild på det som kan hjälpa mig?
lingefjord, 2010-03-28
Tack för svaren, just det albumet som du tipsar om hade jag faktiskt sett nån gång Neppy... men glömt bort ;)
Men det verkar alltså vara det enda mosaik-på-golvet-i-hallen som finns här? (Har letat som en tok utan resultat).
Jag har aldrig kaklat med mosaik men är det alltid liksom skiftningar i färgerna med mosaik?
Tack för förslaget Jolly men han är ganska svår att övertala i den här frågan... Vi har svart hund också, och en liten som inom några år kommer dra in multum med slask och grus skulle jag tro... Vi bor på landet med grusväg utanför huset också ;).
Jag har liksom förlikat mig med tanken på mosaik och tror att det skulle bli ganska coolt. Väggarna ska vara ganska mörkt grå (får se vad sambon går med på). Det finns egentligen inget ljusinläpp alls i hallen, inget fönster eller så så jag är lite rädd att det blir för mörkt med mörkt golv men vill inte ha vitt heller. Gul mosaik vore häftigt, det går ju så bra tillsammans med grått också!
Men som sagt... Vi är ju två i det här hushållet ;)