Jag söker hissgardiner med bredd 150 cm! Någon som vet om vart man kan köpa eller beställa i just det måttet? Hittar ingenstanns här i stan och inte heller på internet.. kram
Ja på ikea har dom bara 140 som max bredd..
Jag ville igentligen inte göra en egen, så ska titta runt lite till.
Har jag tur kan jag ha 160 i fönstret.. För det finns ju att få tag på..
Tack ändå ;)
Åh, att jag inte tänkt på att fixa egna hissgardiner! Nu är jag visserligen totalt värdelös på att sy men kan ju flirta lite med mamma... Jag köpte nämligen hissgardiner till vardagsrummet där det är skitsvårt med gardiner, men nöjde mig med vanliga vita ganska tråkiga, från IKEA för att de inte skulle bli s dyra. Klart jag ska fixa egna av nåt snajsigt tyg, de har ju lite retroinspirerade tyger på IKEA ju.
Så fick även jag glädje av tråden :D
Therese2009, 2010-04-02
Ja på ikea har dom bara 140 som max bredd..
Jag ville igentligen inte göra en egen, så ska titta runt lite till.
Har jag tur kan jag ha 160 i fönstret.. För det finns ju att få tag på..
Tack ändå ;)
Linska, 2010-04-02
Efter en snabbgoogling har jag iaf. hittat två ställen:
http://www.ilva.se/avdelning/textil/64/hissgardiner
http://www.systerlycklig.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&ProdID=386
Therese2009, 2010-04-02
Ja , var ute efter en billigare variant.. Pga att jag behöver 5 stycken, hehe ;) Tack ändå!
limpan, 2010-04-08
Allt som inte är från IKEA är oftast dyrare då det inte massproduceras i samma skala.
lingefjord, 2010-04-08
Åh, att jag inte tänkt på att fixa egna hissgardiner! Nu är jag visserligen totalt värdelös på att sy men kan ju flirta lite med mamma... Jag köpte nämligen hissgardiner till vardagsrummet där det är skitsvårt med gardiner, men nöjde mig med vanliga vita ganska tråkiga, från IKEA för att de inte skulle bli s dyra. Klart jag ska fixa egna av nåt snajsigt tyg, de har ju lite retroinspirerade tyger på IKEA ju.
Så fick även jag glädje av tråden :D
LantligaHemmet, 2010-04-08
Mitt tips är Hem & Hobby, om du bor i närheten av Skövde eller Hjo. Har själv en hissgardin i köket som är 150 och billig var den oxå, 170:-:)