Har fått en jättefin antik-soffa som jag ska hämta om några dagar. Den är vit. Lite sönder, men det kan sys ihop. Dock så har jag INGEN aning om hur man får bort dom gula fläckarna på den utan att få nya? Den har nån mellan stor gul fläck (vattenskada). Några tips om hur man får bort det? Och tips om hur man kan rengöra den överhuvudtaget!? Kommer att klä om den, men det är ett senare projekt!
lantislygdman, 2010-04-08
Va kul med en härlig gammal soffa! Man måste nog vara försiktig, annars blir det som du säjer ännu en fläck...Galltvål brukar fungera bra och bita på det mesta, men jag har ju aldrig provat den på nått liknade tyg som ditt. Kanske kan du fråga hos nån auktionsfirma eller någon som brukar renovera gamla möbler.
Eden, 2010-04-08
Hmmm, nästan såhär ser den ut iallafall. Den har samma tyg. Men med nån gul äcklig fläck!
Inspirationsdesign.blogg.se, 2010-04-09
Den där soffan var verkligen urcharmig! Faktum är att jag har haft en nästan likadan en gång i tiden. Dock i ljusgrönt. :)
Eden, 2010-04-09
Ja visst är dom fina! Den jag har fått har även mkt finare trädetaljer och mörkare. Men ja, just den äckliga gula fläcken som oroar en! *S*
lantislygdman, 2010-04-09
Vilken kanonsoffa!! Precis en sån där är jag också ute efter....Tycker absoulut du ska fråga nån kunnig inom branchen så inte fläcken förvärras! Lycka till!
Eden, 2010-04-09
Det är en gul vattenskada. Du har kanske sett en sån, ser ut som en gul ring. På vitt är det även! :S
Oj, ska sluta försvåra forumanvändningen! *S*
Förstår vad du menar, men jag skrev detta inlägg snabbt. :)
Eden
Eden, 2010-04-09
Alright, ja kommer vara försiktig, får testa det! Eller så får jag helt enkelt lägga kuddar som "gömmer" skadan lite tills man klär om den! ^^
Eden, 2010-04-09
Hmmmm, vart får man tag på detta bleksalt?
Heminredningbutik, 2010-04-09
Eden, if it is a hopeless case!!! Det finns textil färg på sprayburk. Jag målade själv en soffa.
Heminredningbutik, 2010-04-10
Neppy, din mor, hon har helt rätt! Men jag menade simply spray. Den är från USA. Jag tror inte det finns i Sverige än! kolla.
http://www.fabricspraypaint.com/page_16_28_Colors-for-Upholstery.html
Kanske det finns det någon butik som säljer Simply Spray!!