Vi flyttar snart in i en gammal lägenhet med sneda köksluckor och vill gärna ha lite inredningstips. Vi ska alltså behålla skåpen som de är, det är en hyreslägenhet, men vill ändå få in en modern känsla i köket. Väggar och skåp är vita.
Vilket klickgolv skulle ni välja? Jag tycker om vitt, både lantligt och minimalistiskt, men är inte rädd för retro och kitsch ;)
Ska vi satsa på vitt golv (gör inget att smutsen syns), moderna beslag, spottar under skåpen och kanske svart kakel och bänkskiva? (inte diskbänken, den behåller vi för tillfället).
Eller ska man lägga in ett svart/vitt rutigt golv (eller vitt/turkosrutigt!) och fixa lite roliga retroprylar till köket? Svartmålad kökssoffa på det?
Eller vitt, vitt, vitt och så lite blommiga tyger på kuddarna i vitmålade kökssoffan?
Jag vill gärna ha allihop så jag skulle vilja ha era synpunkter. Och ni får jättegärna tipsa om folks album!
Velouria, 2010-05-04
Det är ert kök, i slutändan är det ni som ska bo där, så ni måste välja det ni gillar.
Mitt förslag: iom att det är så specifik stil på skåpen, satsa på att köket/luckorna ska gå i den stilen, med originalbeslag osv. Sen går det ju att anpassa val av golv och annat efter det, men även blanda in annan stil.
Inspirationsbilder:
Blåa luckor, skalstolar
Rutigt golv, blommig tapet
Vita luckor, rutigt golv
Populus, 2010-05-05
Tack för bilderna!
Inte ofta man hittar bilder på hur folk har gjort i sina gamla kök med sneda luckor.
Det är svårt att välja när man tycker om så många olika stilar :)
Populus, 2010-05-05
Tack så mycket för alla länkar! Ska kolla igenom allt och även snoka runt bland dina favoriter ;)