Vi har ett väldigt stort kök, där den änden som är närmast badrum och vardagsrum används som datahörna. Mot resten av köket har jag ställt en expedit-hylla för att skärma av lite, men tycker ändå det är fult. Ett skrivbord med en dator på är ung det fulaste som finns i inredningssynspunkt och nu är det det första man ser när man kommer upp till oss, ett slags öppet kontor i anslutning till köket..
Är inte så bra på att sninckra, så jag tänkte mig att sätta upp gardiner ända från taket istället för väggar.
Jag har alltså tänkt skapa ett rum med ett hörn av tyg med hjälp av vajer och metertyg från Ikea. Men blir det bra? Eller bara konstigt? Är det mysigt och ombonat med tyg i köket eller bara konstigt ofräscht sovrumsaktigt? Får man ens en känsla av rum? Många frågor men hoppas ni som testat kan tipsa lite. På alla bilder från inredningsbutiker, Ikea mm ser det ju så himla bra ut, men det är ju svårta att säga hur man skulle uppleva om man var i rummet.
lantislygdman, 2010-05-11
Skulle va intressant att se en bild över köket och "kontoret". Det borde väl gå att skärma av med tyg om man vill. Men, har du inte tänkt på andra slags skärmväggar. Det ser mera strikt ut. Om du är rädd för att det blir för sovrumsaktigt med tyg...Hittade många snygga "väggar" på nätet.
lantislygdman, 2010-05-11
Eller den här. Ser ut som panellängder....Lycka till med dina val...
Verona, 2010-05-12
Tack så mycket! Båda lternativen var väldigt fina! har inte sett någon sådan vikvägg förut som går ända upp. Har redan en bokhylla som var tänkt att dela av lite, men tycker det är fult när det är så mycket mellanrum upptill. Egentligen vill jag ha en billig lösning, och det är ju inte det lättaste om det dessuto ska vara snyggt. Tex tyg får man ju köpa ganska mycket om det ska skärma av någonting. Tittat på Ditte tyg fårn Ikea, det kostar bara 19 kr, undrar om det är tjockt? Då har jag ju faktiskt rå att köpa rätt så mycket.
lantislygdman, 2010-05-12
Ja men visst! Ikea har mycket prisvärt. Där finns ju även skenor och vajer system som du kan använda för att sätta fast draperiet. Lycka till, och kom ihåg att visa upp resultatet här i SR..