Finns det någon som sett någon tapet med rosa körsbärsblommor på ?
Min dotter fullständigt älskar dem och vill att vi planterar ett sånt träd i trädgården.
Jag har ett minne av en starkt röd tapet (och en annan rosa i samma serie) med blommor men var de inte vita ?
Den med en massa fjärilar tycker jag känns lite för barnslig/orolig för henne.
Kommer inte ihåg vilken firma som gör dem så jag kan inte lägga in någon bild.
IngelaS, 2010-05-13
Åh, jag älskar de tapeterna !
Fast dottern är tyvärr inte lika förtjust i magnolia som jag :)
Fotoväggen kanske skulle kunna vara en bra idé så att hennes rum får lite mer djup ?
IngelaS, 2010-05-13
Hon är 10 och hästtokig. Men hennes spontana reaktion och att hon verkligen lyser upp av att se körsbärsträd gör att jag nog vill kombinera med tavlor med hästar.
Kunde inte få fram den fotoväggen på photowall.se ?
Bilder !? Haha, jo, det kanske blir en "förebild" innan jag sliter ut allt för att fixa väggarna. Hon är inte världens mest ordningsälskande lilla sötnos. Men jag vill inte tjata hela tiden om att hon ska plocka upp alla hennes hästar från golvet som är fint uppställda på led och i hagar med stall och hopphinder.
Fast vi är inte själva några minimalister så det går väl i arv *skrattar*
IngelaS, 2010-05-13
Hon är 10 och hästtokig. Men hennes spontana reaktion och att hon verkligen lyser upp av att se körsbärsträd gör att jag nog vill kombinera med tavlor med hästar.
Kunde inte få fram den fotoväggen på photowall.se ?
Bilder !? Haha, jo, det kanske blir en "förebild" innan jag sliter ut allt för att fixa väggarna. Hon är inte världens mest ordningsälskande lilla sötnos. Men jag vill inte tjata hela tiden om att hon ska plocka upp alla hennes hästar från golvet som är fint uppställda på led och i hagar med stall och hopphinder.
Fast vi är inte själva några minimalister så det går väl i arv *skrattar*
IngelaS, 2010-05-14
Tack !
Nu förstår jag inte alls vad du menar :)
Det handlar ju fortfarande om samma rum :)
Men det är typiskt att jag fick massor med jobb nu igen när jag tänkte tillbringa lite tid och ork med hennes rum....
IngelaS, 2010-05-16
Kanske för dig, men vi har ju rätt stort så det är bara att flytta upp dottern till gästrummet :)
Men det gör dock tyvärr att det kanske kan ta lite mer än en vecka eller två att bli klar....
sparris, 2010-05-16
Hur skulle det vara att måla väggen och dekormåla körsbärsblom på det?
Eller så kanske det finns någon fin schablon eller wallsticker man kan använda så blir det lite mindre jätteprojekt av det?
Har ni vänner som gillar att måla så avlastar det ju lite också(jag har sagt till alla mina kompisar att ska de måla om så ring mig-rolla färg is the shit).
IngelaS, 2010-05-17
Jag har tyvärr inte någon artistisk ådra när det gäller dekormålning och känner ingen annan som har det heller :(
Hon är ju såpass stor att jag ska kolla med henne vad hon vill ha.
En fotovägg för 2500 kr tycker jag som är en snålis kanske är lite mycket ;)
Jo, det är väldigt roligt att rolla !
Ska leta vidare på internet efter wallies...
sparris, 2010-05-17
http://www.hennydonovanmotif.co.uk/cherry_blossom.htm
Grym sida men kanske inte riktigt totalbudget...
IngelaS, 2010-05-20
Lånade hem Mimous tapetbok och till dotterns stora förtjusning (och min lite också) så gillade hon den guldiga med cerise blommor på. Den är SÅ mycket snyggare i verkligheten och blommorna är så vackra.
Nu gäller det bara att bestämma hur stor del av rummet som ska ha tapet och hur stor del som ska målas. Jag vill inte ha blommig tapet i hela rummet för det skulle nog bli lite föör mycket. Fast å andra sidan så kanske cerisa väggar inte är direkt lugnande heller... *fniss*
Blir nog att lyfta upp hennes säng till en högre nivå (hon har en 140 cm hög säng) så det får plats lite förvaring (förutom leksakslådor) och kanske en myshörna under.
Blev dock lite sidetracked av köket som bara skrek åt mig att måla över lite vita väggar med Alcros härliga oregano 848 *hehe*