Är det okej att ge bort inredningsdetaljer i present?
På sätt och vis är det ju att pracka på andra sin smak (även om de flesta på det här forumet säkert anser att de har bra smak ;).
För om åren köpte jag glatt inredningsprylar och gav bort, men nu vågar jag nästan inte köpa nåt längre utan håller mig till presentkort till födelsedagar samt blommor och vinflaskor när jag går bort på middagsbjudning. Kanske kan jag sträcka mig till en krukväxt, ett ljus eller en ljuslyka på sin höjd. Har jag blivit mesig?
Annat kan jag ju säga om min omgivning. Har fått märkliga saker genom åren. Av en moster fick jag en prydnadsspade som var utsmyckad med plastblommor att ställa på farstukvisten -den ställde jag i förrådet och plockade fram lagom tills hon kom och hälsade på. Vid det här laget har hon nog glömt bort den så nu bor den permanet i förrådet. Jag har inte hjärta att slänga den!
Jag har bifogat en bild på ett tidningsställ som jag fått. Det ser ut som om det kommer från en nerbrunnen fjällstuga.
Vad kan man själv ge bort?
Vad är den värsta inredningsprylen du har fått i present? Bifoga gärna en bild på eländet också
paula_ric10, 2013-05-17
Jag tycker absolut att det kan vara roligt att både ge och få inredningsprylar som presenter. Jag hittade ett jättecharmigt fotogalleri här på Klingel - Och bytte sedan ut fotona till egentagna på mina föräldrar och gav sedan bort till mamma. Hon blev jätteglad för den presenten, men allt beror ju på vem man ger något till och hur den personen är som människa.. Jag kan känna igen det där med att ge bort konst som man sedan tenderar att se fel i, perfektionist som man är. Men det är ändå ofta jättetrevligt med personliga gåvor!