Någon vänlig själ som gått lös på sina prylar/möbler med sprayfärg? Jag är sugen på att göra lite "make overs" här hemma. Tänkte spraymåla: Metall föremål, trä, glas... behöver man olika sorters sprayfärger eller kan man ta samma till alla material??
Var kan man köpa dessa sprayburkar? sandpapper?
tack på förhand=)
lantislygdman, 2010-09-16
Spraya tunnt är väldigt viktigt! Ibland har jag misslyckas när man dragit på för mycket (blir väl för ivrig).....Då rinner färgen och det blir inte snyggt. Jag har köpt sprayfärgen i vanlig färghandel, kostar runt hundra kronor styck. När jag har stora saker som jag ska förändra brukar jag ibland ha penslat på med vanlig grundfärg första varvet, annars går det så himla mycket spray......
Här är några saker jag sprayat......
lantislygdman, 2010-09-16
Och här en till.....Den fula mässingljusstaken fick bli vit istället
Josef, 2010-09-19
Måste göra lite reklam för de nya gold-kannorna från montana, riktigt bra och bra mycket slittåligare än sin föregångare.
legend, 2010-09-20
jisses vilka bra svar=) tackar,, jag hittade en helt ok färg på clas olssons. och upptäckte att tunna spayningar var det ultimata=) man blev lite ivrig där ett tag
Suniverse, 2011-05-13
Hm, inget har blivit sagt om materialen. Kan man använda samma färg till trä som till metall? Det står inget på min burk om vilka ytor den fäster på :-S Har Hagmans Vit Halvblank. Mycket tacksam för hjälp! Nån som vet nåt?
Josef, 2011-05-13
Färgen fungerar ofta på allt, dock går den ofta att skrapa bort om det är ett glatt underlag som typ glas, ofta spricker den om det är något material som böjs och mer porösa material suger åt sig färgen. Tex om man ska måla spånskivor så kan det vara bra att grunda med vilken färg som hälst om man inte vill slösa kannorna. :)
molly777, 2013-02-14
Jag sprayade två zinkburkar men vid andra lagret sprack all färg : ( fattar inte
Varför.
Nu vet jag inte hur jag ska göra. Kan man tvätta bort det?
Hur får man det att inte spricka...
Tycker det är svårt att spraya saker..
Tips tas emot!
Malin
gentshuti, 2013-04-01
...inlägget har tagits bort av användaren