Jag har hittat en jätte fin randig tapet som jag vill ha som fondtapet i vårat sovrum.
Problemet är att väggen inte är jättestor + det är snedtak.
Och ställer vi sedan sängen framför försvinner ganska så mycket av den fina tapeten.
Hade tänkt sätta ränderna på tvären. Hur skulle det se ut om jag sätter tapeten lodrätt och fortsätter upp på snedtaket?
Ood, 2010-10-08
Jag tror det skulle se riktigt bra ut (tjuvskikade i ditt album :) ). Det gäller bara att våga, skulle det i värsta fall bli helt åt h***e så är det ju alltid bara att spara tills man kan måla om alternativt tapetsera om igen och medans dölja väggen med tyg etc. Att väggen inte är jättestor gör väl inget eller? Då blir det ju dessto mindre att tapetsera och kanske inte går åt lika många rullar, lita på din instinkt så blir det säkert bra i slutändan. och trots allt så finns det inga rätt eller fel när man inreder. Blir man själv nöjd i slutänden så är det rätt! Lycka till och förlora inte tålamodet ;)
Lillstorafamiljen, 2010-10-19
Får jag fråga vart ni hittat den randiga tapeten? Vad kostar den rullen?
Har nämligen tänkt att måla just i dessa färger en egen fondvägg med färg, men om den finns i tapet är det ju kanon :)
mvh Tessan