...som neppy säger.
Eftersom jag är en till synes rätt så tankspridd person och glömmer det ena och det andra så gav min goda medmänniska Jolly idéen till ett väggord som lyder "Var inte tankspridd! Koncentrera dig".
Påminnde mig om tavlan "Keep calm and carry on" jag snabbkluddade en parodi på paint.
Skulle man använda en mer identisk font (vars original tydligen var handritad om jag inte läste fel) och allmänt snyggade upp den så tror jag minsann jag vill ha den på min vägg.
LadyClose, 2010-10-16
w00t? Vad ska detta föreställa?
Modinskan, 2010-10-16
Neppy: inte möjligen så att du sak bygga dig en "Bedside Gun", den blir nog coolare än orginalet isf. Vad hade du tänkt dig för färg? Babyrosa kanske, hade brytit bra mot vad vapen står för?
Modinskan, 2010-10-16
Vad får man i pris?
Rosa är nog inte min favorit färg heller, men rosa hammarlack hade kanske varit något(!?!?). Det går ju alltid att fixa om du fastnat för ideen, det finns röd och det finns vit hammarlack. :-)
Eden, 2010-10-17
Ja hammarlack är rätt så dyrt. Har aldrig använt på möbler, utan mer när jag meckar bilar. Hammarlack är riktigt bra för att hålla rost borta.
På Biltema hittar du nog den billigast, strax innan 300SEK. Jag har inte sett rosa hammarlack dock? Mest svart/rött/vitt... Rosa blir nog svårt att hitta kanske!
LadyClose, 2010-10-20
Tur man har google som vän annars hade man aldrig vetat nånting! Men den här execptionellt dyra lampan, jag aldrig hört talas om innan var iallafall riktigt häftig, glöm inte att visa upp den när den är färdig!
LadyClose, 2010-10-20
Jag det var ju roligt att man ses som "vis" när man inte har koll på något!
LadyClose, 2010-10-21
Jag kände inte till iittala förräns jag började hänga här och då är jag ändå uppvuxen i ett finskt hem! Det är lite roligt att se att finsk design är ett återkommande fenomen i svenska hem, men jag känner faktiskt ingen finsk familj som har nåt av iittala. Vi har mest Humpilla-vaser.