Visste inte var jag skulle lägga det här inlägget i vilket forum men det är så här att jag och min sambo har fått chansen att få en stor trea i ett mycket bra område i eskilstuna. vi har letat väldigt länge efter en ny lägenhet och dom är inte lätta att få tag på i ett bra område i den här stan. Dock har lägenheten inte så fina golv (ful plastmatta i alla rum utom vardagsrummet) och badrummet är litet och inte så fint (vi hade egentligen velat ha badkar) och hyran är ganska dyr och vi kommer vilja tapetsera om i nästan alla rum. men lägenheten är stor med stor balkong, garage, diskmaskin, fin innergård och väldigt lugnt och bra läge. Men vad skulle ni har gjort, är det värt att betala en hög hyra för en lägenhet som inte är helt bra och vi får göra om allt själv (förutom golven) vilket ju kostar en del. Snälla hjälp :(
Sabine_myself, 2010-10-22
Ingen som har lust att ge sin åsikt, förstår att det är svårt att ge råd när ni inte ens har sett den, men en liten tanke iaf? :)
Sabine_myself, 2010-10-22
Tack för ditt svar! Nu har vi ringt och hört lite närmare och hyresvärden ställer helt plötsligt upp med att stå för alla kostnader att rusta upp lägenheten med nya tapeter i alla rum! Så lät det verkligen inte på honom igår på visningen så ja det underlättade det hela helt klart :) men du har helt rätt med det där med hög hyra men samtidigt är det läget som kostar i det här fallet men det får ändå bli en liten funderare extra ikväll för du har ju rätt i att hyran blir ju inte lägre! Tack!