Hej!
Jag är som sagt på jakt efter en soffa att ha i mitt rum. Den får inte vara allt för stor eller allt för dyr. Så jag undrar om någon har ett tips på en soffa som gör sig bra i ett Lantligt/Shabby chic/Romantiskt rum? Kom gärna med tips. Tack i förhand!
Mvh Alice.
najaden, 2010-11-09
Den här ser nätt ut, men enl måtten är den ganska djup. Går säkert att få i annat tyg också
http://www.stalands.se/soffor/greta__3428
najaden, 2010-11-09
Har nu varit inne på ditt album och ser ditt fina rum och jag tror att soffan är för stor och speciellt för hög i ryggen. Ett tips är att leta på Blocket.
Spralice, 2010-11-10
Tack så jättemycket, vilken besvikelse att den inte skulle få plats. För soffan var verkligen helmysig! Men jag får helt enkelt söka vidare och se vad jag finner! Återigen tack!
Rodavillan, 2010-11-11
Verkligen jättemysigt rum du har!!
Många som inreder shabby chict har en Ektorp soffa från Ikea (även jag). De finns som 3-sits, 2-sits, fåtölj, hörnsoffa och schäslong med jättemånga olika avtagbara klädslar som man kan byta efter humör. De vita är billigast!
Mitt tips är att köpa en soffa på blocket och en ny klädsel från Ikea (det brukar finnas klädslar på blocket också).
Det kanske får plats med en 2-sits i ditt rum eller varför inte en schäslong som man kan slappa i efter en hård skoldag!
Jag har ett liknande rum som du som vi håller på att inreda till mitt vita shabby vardagsrum (håller på att ladda upp bilder på ett ofärdigt rum) men det är lite svårt att se vad du har på motsatt vägg (sängen), har du snedtak där med, kan du ha soffan där kanske?
Spralice, 2010-11-16
Tack för ditt svar!
Jag har snedtak som börjar efter halva väggen, så en soffa skulle få plats där och så man kan sitta rakt med ryggen utan det blir problem.
Just den där ektorpsoffan har jag kikat på många gånger, men aldrig vågat beställa hem då jag helst vill se den först. Men tanken är att jag ska kunna sitta och kolla på film med mina kompisar, men problemet är att vi kan bli några stycken ibland och då blir det lite kruxigt med en två sittsoffa... och fåtöljer löser ju inte problemet bättre även om jag tror att det skulle göra sig bra på mitt rum.
Men man kanske skulle kunna köpa en soffa och sedan köpa till två sackosäckar eller någonting? Det kanske inte finns i shabby stil, men de behöver ju inte stå framme hela tiden heller.
I vilket fall, tack så jättemycket för ditt svar, så roligt när folk engagerar sig i frågor man ställer! Blocket får jag ta en titt på senare! Ha det bra :)