Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Dåligt bredspacklad vägg! HJÄLP!!!!!

Palle

Palle SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

Hej!
Vi skall flytta in i en lägenhet där de som ha bott där innan har bredspacklat en vägg jättedåligt och målat på det!! Funkar det att sätta på väv eller måste bredspacklingen vara bra? Detta är en hyresrätt så vi vill inte lägga ner för mycket pengar på det! Vad hade ni gjort?

/Palle

Palle

Palle, 2010-12-01

Detta har gått via hyresvärden, där kostnaden för renoveringen debiteras den förra hyresgästen. Det låter bara som att det är mycket jobb och vi vill inte lägga ut så mycket pengar och tid på den:( Det verkar som vi får hyra in någon billig som får göra vid det.

/Patrik

Aiea

Aiea, 2010-12-01

Har haft precis samma problem tidigare i höst. Det finns en speciell täcktapet som man sätter ovanpå dåliga ytor eller vävar, inte alltför dyrt och lätt att göra själv. Gå bara till en färghandel. Efter att ha satt upp den spacklade och slipade jag bara lite över skarvar och målade sen, är jättenöjd med resultatet!

Lycka till!

eeva71

eeva71, 2010-12-01

Ajea: VAD är det för en tapet, har ínte hört om nån sån, vet du vad det heter? skulle vara intresserad av en sån tapet =)

ElinB83

ElinB83, 2010-12-02

Covertapet passar som sagt bra på väggar med mindre ojämnheter. En rulle räcker till 10 kvm och kostar ca 300 kr. Lätt att sätta och sätts med vävlim. Jag använde denna till vårt sovrum. (kolla gärna in mitt album Här bor vi, den mörk gråa väggen i sovrummet är en covertapet som är målad.)

Om underlaget nu är jätte dåligt skulle jag rekommendera att ni gipsar för bästa resultat. Cheapy har bra och billig renoveringsgips 6mm.

Lycka till!!

eeva71

eeva71, 2010-12-02

det var ju egentligen inte jag som ville ha hjälp men jag tackar för tipsen iallafall =)

Modinskan

Modinskan, 2010-12-02

Jag har testat tre olika tillverkares 'recovery'-tapeter, vilka var ganska olika in sin konstruktion. Tyckte ingen gav det underlag som jag vill ha, fungerar hyfsat för tapet (om den är mönstrad), men att måla på dem skulle jag inte göra.

Tapeten fungerar hyfsat för att ta bort "spikhål", små bitar av bortfläkt underlag, men tar absout inte bort större ojämnheter. Givetvis är det ju så att de små justeringarna är jättelätta att fixa med spakel medans bredspakling som är lite jobbigare behövs för de större problemen.

ElinB83

ElinB83, 2010-12-03

Jag tycker det funkade finfint att måla på den jag köpte iaf. =)

Jag köpte min rulle på Colorama. Men vet att covertapet finns på cheapy också...
Ja 700 spänn för fem meter är kanske ngt dyrt! =)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons