Kommer inom kort att köpa en ny soffa, den jag har titta på är en 3-sitsig Bellus Magnum. Jag kommer inte att ha divan till denna då det inte passar in i min lägenhet till planlösningen, därmot funderar jag på att ha två styck svarta Barcelona fåtöljer till istället.
Vilken färg på soffan tycker ni man ska välja? Fåtöljerna kommer som sagt att vara svarta. På golvet ligger en ekparkett och väggar/tak är vitmålade, för att ni ska få en lite mer känsla av hur rummet ser ut. Media möbel är vägghängd vit Bestå, matta kommer även köpas ny dock har jag inte tänkt på färgen ännu men det kommer att bli en rya.
Soffan:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMunojrzRHYedwwJ5tpCQFWhGuM7sFuz1TXpA5U8ovrgi9bFYbTA&t=1
Majan79, 2011-02-21
En grå soffa blir jättefint :)
ScratchMyHeart, 2011-03-11
Tja, med vita väggar kan det ju vara snyggt med en mer dominant färg på soffan. Om du vill framhäva naturinslagen iom ekparketten kanske en mörkgrå/brun/beige soffa.
Fast med tanke på att du ska ha Barcelona fåtöljer, vilka ser väldigt moderna ut, tycker jag nog en mer färgstark soffa, som kan förstärka det moderna intrycket.
Tänk på när du väljer matta, att ljusa färger framhäver golvet (den snygga ekparketten!)...
Lycka till! :)