Jag håller just nu på att renovera mitt sovrum. Vi målar om väggerna i färg svart och vit, jag har redan valt vilka färger på möbler, dekor mm. Allt går i svart och vitt utan några färgglada färger. Jag har fått många kommentarer om att det är otrloigt tråkigt att inte har någon färg och att det absolut inte passar till ett sovrum.
Vad tycker ni?
najaden, 2011-05-07
Ja, jag tycker att det är jättetråkigt med svart-vitt liksom med bara vitt som också är populärt -MEN det viktiga är ju inte vad jag och andra tycker utan vad du själv tycker! Du ska inreda så som du tycker om nu, bry dig inte om vad andra tycker. Tröttnar du kan du alltid ju ändra!
henrysdotter, 2011-05-07
Svart & Vitt är ju en bra grundbas och som det skrivs i förra inlägget kan du ju alltid ändra-du kan ju alltid piffa upp med någon enstaka färklick som bryter i textilier eller någon pryl-själv kan jag falla pladask för någon häftig färgdetalj men oftast plockar jag bort den igen och håller mig till min vit/gråa bas-så följ din egen känsla så blir det bäst!
Hencopenko, 2011-05-07
Det beror på hur olika personer betraktar rummet såklart, men det som är viktigast att tänka på är att det är du som bor där så följ ditt eget hjärta och smak så blir allt jätte bra oavsett vad andra säger sen!
SaraE, 2011-05-10
Själv skulle jag tycka det var jättetråkigt, älskar färg. Men min pojkvän skulle älskat det. Han skulle nog inreda allt i bara svart och vitt om han fick bestämma. Så smaken är ju som baken, delad. Själv har jag rött i sovrummet och om rött kan man ju ibland läsa att det ska man inte ha, det är en stressande färg men för mig funkar det jättebra. Huvudsaken är ju faktiskt att de som bor trivs där!
L.8, 2011-05-16
Inte alls tråkigt, utan underbart fint! Älskar svartvitt o möjligen lite grått här o där! Tycker inte det behövs en massa färg alls, vi har samma smak du o jag!