Hej!
Jag behöver tips på hur jag kan göra mitt hem personligt. Tycker inte om att ha en massa småbilder från fester/student/bal el liknande stående, men vill ändå ha något som gör att man får en känsla av vem jag är när man går runt och tittar i lägenheten.
Det jag har kommit på hittills är att jag i köket ska ha broderade ordspråk som betyder mycket för mig på väggen. Det passar bra in i den modernt lantliga stilen jag går för i köket.
I sovrummet vill jag gärna ha en fin bild på mig och min andra hälft. Har bara inte hittat min andra hälft än så undertiden kanske det blir nån bild på min katt och min häst, eller nått... Har ni andra förslag?
Vardagsrummet är det stora problemet. Det som berättar om vem jag är där är väl provdockan som ska stå klädd i senaste alstret, om det nu inte finns ett projekt på gång.
Men i övrigt? Har tre LACK-golvhyllor (två stående, en som tv-bänk) som jag vill fylla, och dessutom en stor tom vägg bakom soffan som jag gärna vill ha något stort på. Bara bomba mig med tips!
NattTroll, 2011-07-20
Hej,
vad jag ser som personligt är inte alltid bilder på sig själv.
Utan små saker som är du.
skriv en lista på saker du gillar och gör något av det?
du vet nog själv vad du är för än!
jag älskar tex, skogen, träd, korpar, ugglor, troll osv
drakar och lite sådant.
folk som känner mig vet vem jag är och när dom kommer hem till mig säger dom att man ser att här bor en Micaela. vilket är den finaste komplemang jag kan få. medans folk som inte känner mig kanske bara ser det som ett hem å inget mer. jag vetinte, men jag vet ju bäst om mitt egna hem.
så försök tänk ut små saker som betyder mycket för dig.
det som betyder mycket för dig är personligt, så försök inte göra det personligt för andras ögon.
lycka till!
NattTroll, 2011-07-22
hmm jag vetinte riktigt hur du tolkade mig, låter som du nästan tog det som något negativt?
jag menade lite bara att älskar du svampar så inred hemmet med det.
men ah jag kanske missförstår ditt svar.
NattTroll, 2011-07-23
nu kanske jag svarade på fel:O
Selina, 2011-09-12
Ett minitips:
Om du har barn - rama in ett alster gjort av dom med passpartou och allt (finns billiga på ikea) .. om inte egna barn så kanske du har ngt syskonbarn eller kompisbarn som gjort något.. kanske ett porträtt på dig :)
sparris, 2011-10-17
Saker som har med ens intressen och hobbies funkar ju alltid. Möbler eller mindre saker som man kanske haft sedan man varit liten eller funnits i släkten är ett annat förslag.
Jag har t ex ett toksvulstigt åttkantigt träbord som en gång lär ha kommit från Paul U Bergströms hem som datorbord, det fick min mormor i present när hon var fem år(!) alltså 1901. Det har stått hemma hos många i mammas släkt och nu är det mitt. Det känns roligt att ha något med en lång historia. I samma rum står en dekormålad träbyrå som min farfarsfar lär ha snickrat. Ovanpå den står farfars rakspegel. På ett annat ställe mormors syskrin som håller på att trilla i bitar men who cares, det är fint! Gillar att kunna se lite trådar bakåt i tiden hemma.
Omger mig även med anime-paraphernalia, mest figurer, tekannor och annat som har med tehobbyn att göra. Har en böjelse för prickar så jag har två affischer med prickmotiv...det finns mycket man kan göra som visar vem man är och vad man gillar. Hoppas att de som besöker mitt hem får en liten aning om vem jag är. =)