Vi har en trappa som jag skulle vilja montera någon form av belysning i. Den lodräta sidan på trappstegen är inte heltäckande utan där är ca 1 dm luft mellan varje trappsteg. Jag kan även tänka mig att ha belysningen bakom trappräcket, men det är delat i hörnan där trappan svänger...
Jag undrar även om någon har tips på någon belysningslösning som jag kan installera själv och inte kräver hantverkare???
Tips mottages tacksamt så jag slipper ramla ner för trappan igen när jag inte ser trappstegen ;)
GhostSTHLM, 2011-10-03
Tjena!
Led-lister funkar utmärkt för detta, finns att köpa på löpmeter och både kan och får monteras utan behörighet. Dessa finns som självhäftande vilket gör monteringsjobbet väldigt enkelt. Det man bör tänka på är att de kräver transformator och att man planerar för var den skall sitta.
Vi säljer en variant som går att få både med pluggin-trafo som man sätter direkt i uttaget eller med transformator för fast installation som kan monteras var som helst och sedan anslutas fast eller med stickpropp.
De går att skarva mellan listerna med kabel så att man så diskret som möjligt kan fortsätta efter ett glapp i handledaren som du beskriver.
De vi säljer kan köpas i lösa delar men man kan också få den kapad och kopplad direkt precis som man vill. Det man behöver göra då är att mäta ordentligt så att lister och kablar blir på rätt längder samt att man har planerat för var transformator skall monteras.
Vill du har hjälp är du välkommen attt höra av dig till oss på vår kundtjänst-mail eller slå en signal till någon av våra butiker.
Du hittar kontaktuppgifter på www.ljusinspiration.se under fliken "Om oss"
Lycka till!
Ps. De som jag beskriver finns ännu inte i vår webshop som ligger på siten. Finns en variant som är ett utbyggbart system med RGB ( http://www.ljusinspiration.se/leds-deco-flex-rgb.html ) där men skulle nog föreslå en vanlig LED-strip för detta. DS