Här är minsann ett inlägg som är "off topic", men nyfiken som jag är skulle det vara kul att höra vad ni alla jobbar med (eller pluggar).
Själv studerar jag just nu men tycker inte riktigt jag valt rätt utbildning så vill hellre komma ut i arbetslivet ett tag. Dock går sökandet inte så bra och jag känner viss frustration av att inte få napp någonstans. Dessutom längtar jag efter att få tjäna pengar så jag kan ha råd med större lägenhet och maaassa nya inredningsgrejer ;).
Hur fick du ditt jobb, är det något du vill arbeta med eller drömmer du om ett annat?
sannahstrm, 2011-06-21
Hej!
Det är inte lätt att finna sitt esse i arbetslivet.
Jag arbetar som optikerassistent sedan ca 3.5 år tillbaka, ett yrke som är helt okej medan man funderar på vad i livet man vill pyssla med.
Jag har sedan gymnasieavslut varit säker på att jag vill utbilda mig vidare, men jag förstod tidigt att det tar tid att se mer konkret än så.
Jag är nöjd och stolt med mina val av arbeten och variationen har lärt mig mycket, det har gett mig insikt och vision. Att ha en vision kan vara en av det viktigaste detaljerna för att kunna utvecklas som människa.
Jag är inne på att utbilda mig till personalvetare/beteendevetare och därefter arbeta med personlig coaching, tex coacha ledarskap, hjälpa att strukturera och organisera personal. Samarbeta, stödja och vägleda högt uppsatta chefer, politiker osv.
Kan även tänka mig att lägga till retorik i utbildningen då jag tror att det kan vara till stor hjälp. Stödja och utvecka en chefs sätt att nå ut till sina anställda på bästa sätt, "hur får man en bra arbetsmiljö och en god arbetspolitik?" är två av hundra frågor som intresserar mig. Jag är även väldigt intresserad av arbetsrätt.
Det är jag det!
Tack o hej :)
EmmaConstance, 2011-06-21
Sannahstrm: Det låter väldigt roligt, det du funderar på att syssla med och jag tycker det låter som om du så gott som redan bestämt dig ;)
Dock kan det som du säger vara bra att fundera lite innan man bestämmer sig. Ofta ändrar man ju sig och det man "ville bli" för två år sedan kanske är något man inte alls vill bli idag.