Vad är personligt?
säg det?
eller är det svårt?
men vad som är opersonligt det är tydligen väldigt lätt att säga?
varför?
för att allt som inte sticker ut är tråkigt! och då är det opersonligt!
och jag stör mig fan på det!
denna sidan är som en tävling på vem som har det konstigaste hemmet!
det är ett väldans tjat om opersoligt hit å dit!
så klart alla vill ha ett personligt hem men det finns ingen som kan avgöra om ditt hem är opersonligt eller inte förutom du själv!
smaker har vi olika! det är allt!
och allt som betyder något för dig är personligt för dig!
å jag stör mig inte så ofta på saker men nu gör jag det så behövde få ur mig detta.
någon som håller med? eller någon som tycker att jag har helt fel?
/ursäkta stav fel, jag skriver som fan jag vet.
Shakta90, 2011-07-24
Hm, alltså. I och med att trender kommer och går så finns det ju alltid en majoritet av hem som ser ut på ett visst sätt, just under den trenden. De som däremot kan tänka förbi IKEA-katalogen anser väl jag har lite mer kreativitet, och det gillar jag.
Men jag förstår absolut vad du menar. Det enda jag inte håller med om dock, är att denna sida uppfattas som någon slags tävling, för det beror ju helt på hur man ser på det. Jag tror allt här gör sitt hem för deras skull, inte för sidans^^ En massa konstiga hem, säger du? Vart? (förutom mitt då) jag tycker att 70 % av denna sida är rätt shabby chic just nu (vilket inte faller mig i smaken). Så mer udda hem, tack!! ;)
NattTroll, 2011-07-24
jo visst, jag är inte så bra på det där med vad stilar heter så googlade shabby chic^^ och du har nog rätt där, det är inte min smak häller meen får acceptera dom som gillar det.
jag är ganska svart av mig!
men har vänner som är raka motsattsen och det är jätte kul att få vara med i deras värld och inreda. och sedan komma hem till mitt där jag kan vara jag.
tycker bara en del människor tycker på ett visst sätt och sen bludnar dom för resten.
säger inte alla men många!
bara för att man själv ser något som fult,tråkigt eller "vanligt" så är det inte opersonligt.
men många tyks gärna se det så,
Men håller med ovanliga hem är ju klart roliga att se på:P
Shakta90, 2011-07-24
Jag har också vänner som har HELT olika inredningssmak mot vad jag har, och jag håller med - det är roligt att besöka dem och se hur olika det kan vara, det är roligt det med!^^
Jag förstår vad du menar! Jag har en vän, och hon gillar att ha det stilRENT. Gärna tomma väggar, och nästan inga prydnadssaker. Jag skulle inte vilja ha det så alls, MEN jag kan förstå att hon vill det, för att hon menar att det är stressigt för henne att ha saker framme. Hon pluggar, och har det rätt stressigt, så hon vill komma hem och bara ha det lättstädat i hennes lilla lägenhet.
Så vi alla har ju olika behov, och därav inreder vi olika! (fast visst är det inte alla som fattar det!) Och det är ju det som gör det roligt att komma hit till Styleroom och titta på olika hem!
(så länge det inte är shabby chic).... ;)
NattTroll, 2011-07-25
Ja eexakt!
Har med en kompis som jag lätt störde mig på, hennes hem var tomt och inga tavlor någonstans, jag blev ju totalt galeen!
men man får ju liksom ha hänsyn med hon var ju som sån. så det var ju bara till att acceptera och vara glad^^
hahahaha du hatar verkligen den stilen duXD
Shakta90, 2011-07-25
Hahaha! Fight the trends och leve mångfalden! ;D
NattTroll, 2011-07-25
Du får skapa ett krig snart!:P
Shakta90, 2011-07-25
Haha! Näh, jag är för lat ;P
NattTroll, 2011-07-25
haha:P
NattTroll, 2011-07-26
Nää kanske inte.
inreder man åt någon annan heelt själv vet jag inte då blir det kanske personligt för än själv om inte människan man inreder till står bevid å penkar och valt sakerna:P
är man totalt galen i en afär och älskar möblerna och alla saker så blir det väl personligt för den.
alla kanske inte vet vad dom gillar å jag förstår om folk tycker det är svårt själva kanske att göra ett hem personligt och ber om hjälp. å det är inte det jag stör mig på.
Jag stör mig bara på när folk tjatar om att vissa saker är opersonliga. för allt är väl persoligt för någon. hur jävla töntigt det än låter.
NattTroll, 2011-07-26
jodå
hm jaa jag tycker så!
Liksom ikea har blevigt något alla ska ha emot, men ska jag vara ärlig så tycker jag fan dom har en del snygga möbler. Jag gillar lackborden och då är det väl lagom personligt för min del?
Jag vill inte ha något konstigt galet bord! det är långt ifrån jag. om vi nu ska se hur jag är då.
men det mest persoliga i mitt hem är det ju inte men det är svart:P
Allt är väl persoligt på ett visst hos rätt person?
kanske inte om du köper ett bara för att, men om du köper ett för att du gillar det.
Jag tror det har med smak å göra med så klart.
Tomma rum kanske ser opersoliga ut för en annan men den som inrett det kanske trivs där mer än någon annan så för den är det persoligt?
Så ägarens öga så klart. Jag vet att mitt hem är persoligt tillexempel. Men andra kanske ser dom som tråkigt, eller fult, opersoligt jag vetinte men jag vet ju bäst själv.