Skulle vara kul å veta vad folk samlar på! Har alltid tyckt det är roligt med små konstiga samlingar som folk fattat tycke för under åren!
Själv har jag en förkärlek för lampor, gärna med guldfärgade lampfötter....
Det var en salig blandig =)
Men det finns ju massor av fina saker, jag blir typ manisk och köper allt av en viss grej ett tag sen tröttnar jag å ger bort det till myrorna och börjar om på ny kula igen....
Ja jag har verkligen fyllt upp lägenheten med samlarprylar, jag har också en stor förkärlek för glas så det har jag överallt. När det finns på loppis kan man ju inte låta bli att köpa...Tavlor med religiösa motiv samlar jag på också, jag tycker de är så fina. :)
Fåglar är fina, jag har många motiv med dom också:)Min man skakar mest på huvudet men säger till om han tycker att något jag har köpt är anskrämligt. Ett tag samlade jag på sjuttiotals - prylar, men när jag kom hem med en orange gardinkappa i en härlig blanding av gult, orange och brunt så sade han stopp!
paula_ric10, 2013-05-14
Önskar jag hade en så specifik samling! Jag samlar mest på böcker... :)
Banshee, 2013-05-23
olika föremål som föreställer katter, antika böcker och glaskaraffer, viktorianska prylar (fast jag har bara 3 ännu), jugend - krukor, hoyor....
gero222, 2013-05-24
Det var en salig blandig =)
Men det finns ju massor av fina saker, jag blir typ manisk och köper allt av en viss grej ett tag sen tröttnar jag å ger bort det till myrorna och börjar om på ny kula igen....
Banshee, 2013-05-24
Ja jag har verkligen fyllt upp lägenheten med samlarprylar, jag har också en stor förkärlek för glas så det har jag överallt. När det finns på loppis kan man ju inte låta bli att köpa...Tavlor med religiösa motiv samlar jag på också, jag tycker de är så fina. :)
Banshee, 2013-05-24
Tomtar i gips glömde jag också...jag är mycket svag för tomtar:)
gero222, 2013-05-24
Å jag gillar fåglar, min man blir galen på alla fåglar överallt i lägenheten!
Banshee, 2013-05-24
Fåglar är fina, jag har många motiv med dom också:)Min man skakar mest på huvudet men säger till om han tycker att något jag har köpt är anskrämligt. Ett tag samlade jag på sjuttiotals - prylar, men när jag kom hem med en orange gardinkappa i en härlig blanding av gult, orange och brunt så sade han stopp!
unica, 2013-06-24
Hej
Jag samlar, hmm har inte nån jättesamling för jag är inte samlartypen, på 'Uppsala Ekeby keramik. Den är vacker och enkel tycker jag!
Sussi