Hej! Ska i slutet på januari flytta in i en ny producerad lägenhet och smider för fullt planerns på hur det ska inredas. Har i mitt huvud en idé som jag tror på men vill boll a den med er "styleroomare" innan jag sätter igång.
Jag kommer flytta in i en 2 rummare där kök och vardagsrum är ett.
Innan jag sett lägenheten för första gångne såvar jag säker på att jag ville köra stilrent men nör jag var där första gången så fick jag en helt annan känsla i rummet.
Min idé är då att bland arustikt och stilrent. Säg vita skåpluckor, ett slitet matbord i återanvända plankor, svarta skinnstolar med silver ben och en ljuskrona av renhorn tex till det. "tv-delen" en svart skinnsoffa med ett rustikt soffbord till. Ren/pälsfällar på bolv och soffa..
Ja lite sådär.. Frågan är: vad tycker ni? tror ni de skulle funka eller blir de för "plottrigt". borde jag hålla mig till antingen de ena eller andra?
Tacksam för svar!
Sockertoppen, 2011-12-25
Det låter hur bra som helst! Kör på, du kommer till att få det så fint!
KristinaSwe, 2012-01-31
Hej!
Din inredningsstil som du beskriver att du vill uppnå finns till stor del på www.reformasthlm.se där modern och stilren inredning blandas med rustik, vintage inredning med industristil!
Kackholm, 2012-01-31
Låter perfekt att blanda! Det är så du får ett personligt hem som inte liknar någon annans. Kontrasterna framhäver varann och gör inte inredningen platt.
Vi blandar i vårt hem. Mycket för att jag gillar det gamla och har en del ärvda möbler plus att sambon hade med sig moderna stilrena möbler när vi flyttade ihop.
Gör som du känner så kommer det bli bra.
Spännande att se hur då har det sedan i ditt hem.
Vänliga hälsningar,
Elisabeth i kyrkan
carro1009, 2012-02-09
Hej, det viktigaste är att DU trivs, kolla runt o se vad du tycker är snyggt o ha kanske nån bild att utgå ifrån stilmässigt, kolla in den här sidan för tips: http://www.karros.se/category/inredning/ Lycka till!!
inredningsvis, 2012-02-18
Låter klockren - kör på! :)
Lite inspirationsbilder här för dig: http://inredningsvis.se/veckans-nedslag-danskt-slottsliv/
Love, M
Kackholm, 2012-02-18
Var inne o tittade på "Inredningsvis" blogg och då just på slottslivinläggen.. Så fina bilder! Mycket inspiration där!