Hej hej!
Vårt första inlägg här :-)
Jag och min pojkvän flyttar till en hyresrätt om några få veckor, en 3a. "Problemet" är att en stor del av lägenheten har plastmattor på golvet. Vi kan mycket väl tänka oss att ha plastmattorna kvar men färgen på dem är så fruktansvärt tråkiga. Vi skulle gärna vilja lägga nya plastmattor i någon träimmitation.
Detta blir första egna lägenheten och första gången vi själva ska fixa och dona. Hur är er erfarenhet kring att lägga plastmattor? Hur gör man? Vad ska vi tänka på? Kostnad per kvadratmeter? Hade blivit så tacksamma om ni kunde ge oss så många tips ni bara kan! :-)
lantislygdman, 2012-04-08
Plastmatta är prisvärt och nu för tiden finns det ett brett utbud av snygga mattor. De plastiga 80-talsmattorna är ett minne blott....
Vi har lagt in plastmatta både hallen och i pojkens rum. Vi lejde en mattläggare som gjorde jobbet, och det är verkligen billigt och snabbt går det! För hallen betalade vi ca 2 800kr. Då är allt inräknat. Kolla gärna in mitt album hall. Man kan väl lägga matta själv också, fast det kan nog vara lite klurigt?
Lycka till med eran lägenhet! / Lantislygdman