Jag ska alldeles strax flytta till min nya lägenhet.
Jag har tänkt att ha en lantlig stil i lägenheten. Rummet/köket har vita väggar och vitmålade golv med stora, höga fönster. Köksdelen har vita skåp men en grå marmor skiva.
Från början hade jag tänkt ha alla möbler vita men vit soffa känns lite sådär då den antagligen kommer bli skitig först, sedan föll tanken på grå soffa.
Nu funderar jag på om det går att ha en svart soffa? Bordet kommer vara vitt och tvbänken, soffbordet men köksstolarna jag vill ha hittar jag också bara i svart.. Går det att ha "lantlig stil" med svart soffa och köksstolar eller kommer det att se konstigt ut.
Stolarna kan jag ev måla vita men det kommer jag inte hinna innan jag ska flytta, och eftersom jag är student kommer det inte finnas möjlighet att göra det på ett tag.
Norrsken, 2012-08-08
Jag tror det kommer att bli skitsnyggt med en svart soffa! Speciellt mot de vita golven. Jag vet inte om du köpt soffa än, men satsa på en Ikea Ektorp soffa med avtagbar klädsel så kan du ju byta färg om du inte skulle bli nöjd. Lycka till! /Susanne
ulbe, 2012-08-10
Tycker jag absolut att du kan ha, själv hade jag valt en howardsoffa som jag tycker passar in jättebra till den stilen. Tycker tom att det passar bättre i och med att det bryter av så att det inte blir FÖR gulligt som det gärna blir annars.