Hej!är på gång att renovera ett rum till dottern som är 18 år hon gillar new england så den stilen kommer vi köra på(inte det röda och blåa utan dom jordnära färgerna).
Vi har bestämt att vi ska ha liggande panel vit och en fondvägg med stora brun/svarta stjärnor(borås tapeters new classics).
Vi tänkte lägga in en heltäckningsmatta och fundrar på svart eller beige eller?
En ektorpsoffa ska vi köpa men vilken?vit är uteslutet men skulle vara fint:)
Ska även köpa en klädd sänggavel och sängkappa har funderat på brunt finns hos ellos som heter Adam i melange-effekt.
Det finns två små typ källarfönster där jag ska ha hissgardiner men vilken färg och typ av tygval? har funderat på sammet men det kanske blir helt fel:o måste vara lite mörktäckande.
Sen är det lite annat som soffbord mm.
Jag vore jätteglad om ngn kunde hjälpa mej så att det blir bra färgkombinationer,kom gärna med egna tips!!!
Mvh lillii:)
erika-1980, 2012-09-20
Hej! Eftersom det i new england stilen används mkt mörka möbler så skulle jag välja en ljus matta (tänk dock på att det kan bli lite dammigt med en heltäckningsmatta). Här finns bra tips och inspiration: http://www.karros.se/new-england/ Ha det bra och lycka till/Erika
FrkHansson, 2012-09-21
Hej, OM du nu ändå väljer att köra på Ektorp i vitt så funkar det ju fint att alltid ha ett dubbelvikt, vitt lakan liggande ovanpå sittdynorna för att skydda lite. Så gör jag med min vita soffa, stoppar in lakanet lite under sittdynorna... Sedan är det ju faktiskt enklare många gånger att tvätta en vit klädsel - då tänker jag Klorin och sådant (i allra värsta fall) - än en kulört!
Då kan du ha en mörkare matta, t ex mullvadsbrun som funkar till både svart, brunt och brunsvart.