Jag sliter mitt hår för hur man gör för att bli av med lukten efter man målat med Jotun Lady Pure color på tidigare målade väggar?
Blev lurad/övertalad av en ung tjej på Colorama att köpa Jotun Lady Pure color. Svindyr, odryg och det stinker så jag kan inte vara i dotterns rum utan att få en hostattack varje gång. Jag målade rummet första veckan i december och nu i slutet av januari luktar det fortfarande starkt av färg i rummet trots att ventilationen varit maxöppen trots alla minusgrader senaste månaderna.
Tack och lov lider inte dottern av stanken men jag tycker att det är tråkigt när det ändå kostade såpass mycket att måla om och så kan inte ens dörren till hennes rum vara öppet för vi har vårt sovrum precis mitt emot hennes.
Det är ju en vattenbaserad färg så den borde väl inte fortfarande lukta?
Borde jag reklamera?
Backen, 2013-01-21
Den färgen luktar. Har själv köpt den en gång och aldrig mer. Håller mig ifrån coloramas färger nuförtiden. Det finns en luktborttagare på sprayflaska som funkar klockrent mot rök, toalukter och div annat. Finns att köpa på ställen som säljer bilprylar. Har provat den och det funkar. Sprider ingen ny doft utan "äter" det som stinker, om du förstår vad jag menar.
IngelaS, 2013-01-21
Tack Backen för tipset. Ska köpa den sprayen så fort jag hinner!
Figge, 2021-10-29
Vad heter sprayen?