Hej
Jag försöker ordna mitt hem från modernt till lantligt/lite äldre stil, känns som jag kastar ut allt nu :-(
Nu står jag i valet och kvalet om jag ska ta bort några vaser
Vore tacksam för tips, jag tycker de är i modern stil, vad tycker ni?
Även lampan tänkte jag ta bort
FrkHansson, 2013-06-05
Lampan kan du nog ta bort, men vaserna kan du ju behålla. Sätt i buntar med fina grenar (trollhassel eller liknande). Det tror jag funkar.
Anncamilla, 2013-06-05
Hej! :-)
Tack för responsen :-) jag funderade på efter jag skrivit inlägget om jag kunde använda dem på något annat sätt ;-)
Trollhassel är fint :-)
tar gärna emot fler tips
FrkHansson, 2013-06-06
Äkta eller konstgjorda stora hortensia"bollar" i vaserna passar nog också fint till lite lantligare look, men blir ändå elegant!
Anncamilla, 2013-06-06
Aha tack :-))
Anncamilla, 2013-06-10
Inga mer tips eller åsikter? :-))
FrkHansson, 2013-06-10
Jodå säkert, har en massa åsikter... hahaha! Börja med att ta in lite korg och rotting så blir det genast lite lantmys.
Och randiga tyger - istället för det vanliga marin/vit-randigt kan man prova röd/vitrandigt t ex, så blir det en lite personlig touch! Blir otroligt fint att blanda med lite gammaldags stora rosenmönster och röd/vit-rutigt på kuddar.
Även beige/vit-randigt är ju supersnyggt, då kör man den färgskalan - fint till vita och mörkbruna möbler. Snyggt som gardiner också.
Men håll dig till en av kombinationerna: antingen röd/vita ränder eller beige/vita. Sedan kan du sväva ut ifrån den grunden och lägga till andra mönster såsom rutigt, blommigt osv i den färgskalan.
Kristallkrona eller annan ljuskrona passar till lantlig stil, tycker jag. Vitrinskåp med porslinet synligt. Linnetyg, gärna naturbeige eller vitt.
Hoppas du fick något användbart tips. :D
Anncamilla, 2013-06-18
:-D