Hejsan!
Kan man få er "spara till styleroom" knapp att fungera på surfplattor? Jag har en Samsung platta och använder både medföljande internetprogram och chrome, men får det inte att fungera på ngn av dem då jag inte får fram ngn bokmärkesrad.
Mvh linda
StyleRoom, 2013-07-24
Det fungerar, men kanske inte så lätt som på datorn.
Om du är på någon sida där du vill spara en bild, börja då skriva in de första bokstäverna i "Spara till StyleRoom" i adressfältet i chrome (eller till det namn du döpt bokmärket till). Då borde du börja se länken.
lindasfagravarld, 2013-07-24
Jättebra att det går att lösa iaf, MEN jag lyckas inte spara JavaScript länken som ett bokmärke. Kopierar jag länken så kommer bara rutan upp om vilken bild från sidan jag vill spara.. Vilken sida ska jag annars bokmärka?
StyleRoom, 2013-07-24
Det absolut enklaste är att synka dina bokmärken mellan din surfplatta och dator genom att logga in i chrome med ditt google-konto.
Det går även att lägga till bokmärket manuellt, så här: (se bilderna nedan som hjälp)
1. Gå till http://www.styleroom.se/info/bookmarklet
2. Tryck och håll i på knappen Spara till StyleRoom
3. Välj 'Kopiera länkadress'
4. Ny sparar du hela sidan som bokmärke genom stjärnikonen uppe till höger
5. Gå till menyn 'Bokmärken'
6. Hitta det bokmärke du nyss sparade, håll i och välj "Redigera"
7. Ange ett namn på bokmärket så att du vet att detta är 'Spara till StyleRoom' funktionen
8. Radera länken som står i fältet 'Adress'. Tryck och håll i så du får upp rutan "Klista in"
9. Nu ska javascriptet stå i adressfältet enligt bilden nedan. Spara bokmärket.
Nu när du besöker en webbsida och vill spara kan du bara skriva första bokstäverna i bokmärkesnamnet, och välja den. Ett tips kan vara och döpa bokmärket till något kort namn, som 'sth' så blir det snabbare att hitta bokmärket.