Jag vill, måste hotta upp mitt badrum. Ska sätta upp en kakeldekor, vilken färg? Byta draperi, vilket? och fixa lite mys med blommor och ljus. Vill inte ha svart, det skär sig med resten av lägenheten. Gillar vitt-lime, vitt-cerise, vitt-grått. Men tar gärna emot mer drastiska förslag i färger :).
hemlunda, 2008-04-11
Hej. Mitt förslag är att du sätter grå kakeldekor.
annapanna, 2008-04-11
Hm... Jag hade nog sagt svart kakeldekor , och svart-vitt draperi och detaljer . Men du gillade inte det ?
FixarFrida, 2008-04-11
:) Nja jag har svart badrumsmatta idag och den känns så fel, tycker det är snyggt med svart i andras hem men inte i mitt.
GummanGron, 2008-04-11
Ser lite dåligt vad det är för färg på golvet, men det ser ut att vara ungefär samma som rosa kaklet? Om det är det hade det vart lite roligt att ha antingen turkost eller ceris kakeldekor. Och sedan hitta matchande mattor mm till det.
annapanna, 2008-04-11
Det är ju du som ska gilla det. Grått kanske då , som " hemlunda" sa . Men det är ju nära svart förstås. Lycka till , blir säkert bra :D
Mitt.icke.perfekta.hem, 2008-04-11
http://www.kungsfarg.se/kakeldekor.htm
Kolla där vettja :D
Kanske:
* Stig röd-svart, grön-svart eller grå-svart?
Ah jag vet inte, kolla på sidan. Det är svårt att se vad de egentligen är för färg på golvet.
Lycka till!
marjutt, 2008-04-12
kan du inte utnyttja färgen du har nu då, och med handukar, ljus, lyktor etc göra en övergång till cerise?? så får du färgskalan... lyktor kan man hänga i duschstången..grått kan du få in som en basis färg.
i fönstret kan du ställa bambu i glasvaser i olika färger från rosa till cerise.. sätt up en snyggplast film i fönstret som släpper in ljus..
marjutt, 2008-04-12
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00084274
lägg tops etc i dessa, häng dem på en krok!
bettan, 2008-04-12
Gillar du inte alls den rosa färgen?
Varför inte jobba med färgen istället för mot den?
Komplettera med handdukar, duschdraperi, ljus, fina flaskor osv. i samma färg. Ju mer man förstärker en färg - ju effektfullare kan det bli!
Annars kan du ju köpa vit självhäftande plast och klippa ut rundlar eller annat mönster och sätta på de rosa kakelplattorna så dominerar de inte så mycket.
Rosa, grått och vitt ihop är ju också snyggt.
FixarFrida, 2008-04-12
Rosa, grått och vitt är en bra variant, kanske blir det...