Hej Bilderna är inte av den bästa kvaliten men hoppas någon ser något har ett eller flera förslag på hur jag ska dekorera väggarna mm. Tacksam för alla förslag.
Långsmala tavlor hade jag valt antingen lodrätt eller vågrätt. Klä in i nått tyg du gillar, finns ju massor att välja på då och billiga tavlor blir de med...
I entrén skulle jag nog smälla upp en spegel tror jag. Gör nog att entrén känns lite större + att det kommer in lite ljus från ytterdörren som reflekteras mot spegeln vilket ger ett lite ljusare rum.
Annars håller jag nog med Lillibill....tyger är aldrig fel
jag skulle även sätta belysning ovanför tavlorna om du sätter dem i trappuppgången! annanrs finns det rätt cooola lampor som lyser både uppåt o nedåt, skit snyggt att ha i trappor! härlig matta på golvet, kanske även nån snygg,stor vas med dek.kvistar i på golvet nån stans, kanske i ett hörn??!
Är det en sån här lampa du är ute efter kanske?
http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=017608&mid=52 Fast har inte riktigt så stor skärm men är snygg och billig.
Har sett många här som har den bl.a jag själv i mitt vardagsrum.
Lillibill, 2008-04-16
Långsmala tavlor hade jag valt antingen lodrätt eller vågrätt. Klä in i nått tyg du gillar, finns ju massor att välja på då och billiga tavlor blir de med...
arvid, 2008-04-17
I entrén skulle jag nog smälla upp en spegel tror jag. Gör nog att entrén känns lite större + att det kommer in lite ljus från ytterdörren som reflekteras mot spegeln vilket ger ett lite ljusare rum.
Annars håller jag nog med Lillibill....tyger är aldrig fel
Petran, 2008-04-17
jag skulle även sätta belysning ovanför tavlorna om du sätter dem i trappuppgången! annanrs finns det rätt cooola lampor som lyser både uppåt o nedåt, skit snyggt att ha i trappor! härlig matta på golvet, kanske även nån snygg,stor vas med dek.kvistar i på golvet nån stans, kanske i ett hörn??!
angorgus, 2008-04-17
Tack för tipsen. I den övre hallen blir det spottar i taket så ljust blir det säkert. Ja en stor vas kanske vore något.
angorgus, 2008-04-17
Jag försöker få till en rätt så strikt stil i huset. Är alergisk mot små prylar. Ren och elegant stil. Tack för tipsen.
angorgus, 2008-04-17
Har en spegel i kapprummet (fast det vet ju inte du) kan bli lite mycket speglar. Funderar på om jag ska måla dörren vit !! Tackar för ideerna.
arvid, 2008-04-17
Nä, det är lite svårt för mig att veta;)
Vitt är nog en smart idé. Ser lite ljusare och fräschare ut då.
angorgus, 2008-04-17
Har en annan fråga!! Söker bordslampor med rätt så stor skärm ca 40-60cm med stor lampfot i ljus keramik. Någon som vet var det kan finnas ?
Petran, 2008-04-17
man kan ju ha en väldigt svag spot precis ovanför en tavla, det blir så effektfull då!
Mari_M, 2008-04-17
Är det en sån här lampa du är ute efter kanske?
http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=017608&mid=52
Fast har inte riktigt så stor skärm men är snygg och billig.
Har sett många här som har den bl.a jag själv i mitt vardagsrum.