Om du har en liten kant på trappstegen kan man ju försöka att dra en ljusslinga under den. Det ger en spännande effekt och man ser dessutom var man går ;)
En toalett... Kanske man kan dra kablarna till den på nåt sätt men det är ju inta alla steg som i så fall skulle komma till toaletten... Hmm... Måste nog prata med någon elektriker som vet...?
Nått som jag tycker är rätt snyggt är att sötta leds i sidorna på trappstegen, alltså inåt väggen. Beror på vad man har annars för stil. Väldigt billiga, så inga dyra elräkningar. Lycka till =)
det finns ju lampot, typ spottar som man kan ha på väggen i trappan som lyser både uppåt och nedåt, har sett en som har så och det var väldigt läckert!
Hej Mikaela. Jag har samma problem som dig. Har också en trapp som är mörk. Jag kom på att det kanske går att hänga en lampa från taket?? Jag köpte en gigantisk rispapperslampa på Bolagret. Den ska jag sätta upp. Det är också fint med en kristallkrona fast dyrare.
vi har satt in ledbelysning i vår trapp.
är riktigt nöjd.
Var lite orolig för sladdarna, eftersom jag är "sladdallergisk", fniss.
Men de syns inte alls.
Kolla gärna bilderna på min blogg:
www.lotenlind.blogg.se Inlägget är under "hallen nere"
Har lite liknande problem. Är kluven till ljus i trappstegen, blir ju lätt Viking Line av det hela, som nån här påpekade. Samtidigt kan det vara väldigt fint också. Själv funderar jag på att göra ett enormt träd i plywood eller liknande, som jag sätter in ljusslingor bakom. Ungefär som Swedese-träden, fast betydligt större och ritat efter vår trapp. Ja herregud, vi får se när det lilla projektet blir av... :)
Carolina, 2008-04-28
Om du har en liten kant på trappstegen kan man ju försöka att dra en ljusslinga under den. Det ger en spännande effekt och man ser dessutom var man går ;)
Mikaela, 2008-04-29
Det var ju inte så tokigt...men hur ska man göra med alla kablar??
Carolina, 2008-04-30
Det var en himla bra fråga! Vad har du bakom/under trappen?
Mikaela, 2008-05-01
En toalett... Kanske man kan dra kablarna till den på nåt sätt men det är ju inta alla steg som i så fall skulle komma till toaletten... Hmm... Måste nog prata med någon elektriker som vet...?
jossan, 2008-05-02
Nått som jag tycker är rätt snyggt är att sötta leds i sidorna på trappstegen, alltså inåt väggen. Beror på vad man har annars för stil. Väldigt billiga, så inga dyra elräkningar. Lycka till =)
Petran, 2008-05-04
det finns ju lampot, typ spottar som man kan ha på väggen i trappan som lyser både uppåt och nedåt, har sett en som har så och det var väldigt läckert!
Widmark, 2008-05-10
Hej Mikaela. Jag har samma problem som dig. Har också en trapp som är mörk. Jag kom på att det kanske går att hänga en lampa från taket?? Jag köpte en gigantisk rispapperslampa på Bolagret. Den ska jag sätta upp. Det är också fint med en kristallkrona fast dyrare.
Loten, 2009-06-12
vi har satt in ledbelysning i vår trapp.
är riktigt nöjd.
Var lite orolig för sladdarna, eftersom jag är "sladdallergisk", fniss.
Men de syns inte alls.
Kolla gärna bilderna på min blogg:
www.lotenlind.blogg.se
Inlägget är under "hallen nere"
Pellemikk, 2009-06-12
Fin trappa! Men jag skulle inte sätta in belysning i den....känns som Viking Line...
Thera, 2009-07-14
Har lite liknande problem. Är kluven till ljus i trappstegen, blir ju lätt Viking Line av det hela, som nån här påpekade. Samtidigt kan det vara väldigt fint också.
Själv funderar jag på att göra ett enormt träd i plywood eller liknande, som jag sätter in ljusslingor bakom. Ungefär som Swedese-träden, fast betydligt större och ritat efter vår trapp. Ja herregud, vi får se när det lilla projektet blir av... :)