Jag ska flytta in i en etta till hösten och är tacksam för alla tips jag kan få om inredning och smarta lösningar.. Det största problemet är att hyresvärden inte vill att man ska göra hål i väggarna, och bor man i en etta är ju vanligtvis hyllor & skåp underbara till förvaring.
Carolina, 2008-05-28
Ser ut som en klassisk studentlya! Taskigt att inte få göra hål i väggen! Måste bara kommentera angående din säng, enligt din planering ser det ut som om den står för dörren så att den inte går att öppna. Jag har själv en etta med fransk balkong och tycker att balkongdörren är helt oumbärlig då min lägenhet har fönster åt söder!
Mysan, 2008-05-28
Jag skulle nog skippa soffan och utnyttja sängen som soffa/säng för att få ett luftigare intryck. Byta plats för sängen så den inte står för balkongdörren. Den långa bänken skulle jag nog sätta där du placerat sängen så den blir mer rakt framför.En bra hylla är Ikeas Expedit som du kan ha korgar för förvaring i och även använda som rumsavdelare om du vill skärma av vid köket? Kommer inte ihåg om den har baksida annars går det bra att spänna upp något snyggt tyg bak på den...
Mari_M, 2008-05-28
Du har inte funderat på ett sängskåp eller en riktigt bra bäddsoffa? Ikea har bra förvaringsmöbler. Det finns Bestå som man kan göra olika kombinationer av och sedan finns det ju mycket fina möbler billigt på Blocket. Ikea-möbler finns det så det dräller om det där. Kista som bord är kanske inte kul men den rymmer mycket. Går ju att måla vit om man får tag i någon i annan färg.
beiia, 2008-05-29
Tack för alla tipsen :) Jag tänkte inte så mycket på balkongen eftersom det är en fransk.. Men det kanske är mycket värt att kunna ha den öppen ändå:P
Carolina, 2008-05-30
Det är mycket värt, jag lovar! Du kan inte försöka att ställa sängen så fast på vänstra sidan av rummet istället för högra? Du kanske skulle kunna ha en dagbädd med lite trevliga kuddar i istället för en soffa och sen kanske köpa en fåtölj att sätta bredvid istället?
canx, 2008-12-15
Det finns ju ben på ikea som man kan montera på hyllan. Jag har den mindre expedit hyllan (ungefär hälften av den ovan) i min lägenhet och jag har satt kromade ben, som egentligen är tänkta till köksskåp.