Vi flyttar till hus nästa helg och så här ser det stora badrummet ut.
Skulle behöva tips och råd angående inredningen.
Eftersom huset är från 2007 och vi inte känner att vi har ekonomin att kakla om så tar vi tacksamt emot tips om vad man för en ganska billig penning skulle kunna göra. :-) Planen är att göra om badrummet helt om ca 3 år.
Några av de saker vi hade tänkt göra är att köpa en ny ganska billig kommod samt handfat, se nedan. Sedan har vi tankar på att sätta upp en glasbetongvägg som avskiljer duschen. Eftersom jag är gravid och badkar verkar smidigt när man har barn så funderar vi på att tilfälligt ha kvar badkaret men skjuta in det bakom glasbetongväggen, se planlösningen nedan. Så man får stå i badkaret och duscha.
Vi tycker verkligen inte om färgen på golvet och har tankar på att ev lägga grått klinker ovanpå, vad tror ni om det? Känner att det blir svårt att matcha golvet med en snygg kommod.
Tacksam för tips och synpunkter!
hemlunda, 2008-07-13
Kommoden var jättesnygg. Ska ni ha en eller två? Vilken stil är du själv inne på? Grunden är snygg och du kan båda ha en mer lantlig stil eller en modern :) It's up to u :)
MrsCaroline, 2008-07-13
Vi tänkte bara ha en, tror jag iaf. Vi är inne på en modern stil. :-)
Ja jag gillade kommoden och med tanke på priset så kändes den helt rätt, 1995 SEK för handfat, kommod och spegel. Frågan är bara om man ska göra om golvet eller inte...
Carolina, 2008-07-13
Varför flytta badkaret? Tycker att planlösningen ser alldeles utmärkt ut som det är faktiskt... Vet dock att jag själv aldrig skulle orkat stå i ett badkar och duscha, tycker verkligen det är osmidigt... Håller med om att golvet inte var det vackraste, kanske går att få det att smälta in bättre med till exempel pigga gula och röda detaljer eller något?
LaCaroline, 2008-07-13
Jag tycker ni ska lugna er och inte göra något åt badrummet nu, om ni ska totalrenover det om tre år så bör ni vänta med allt. Även om man säger att det ska vara en budgetrenovering brukar det ju dra iväg...en glasbetongvägg är inte gratis. Om huset är dessutom är från 2007 så är ju allt fortfarande fräscht. Köp lite fina textiler och en stor badrumsmatta så blir det säkert dugligt ett par år.
hemlunda, 2008-07-13
Har ni andra projekt i hemmet också? I så fall tycker jag inte att ni ska lägga ned pengar, tid och energi på badrumsgolvet då det är fint som det är :), speciellt inte om ni tänkt renovera om 3 år.
memmemem, 2008-07-14
Jag håller nog med om att ni borde lugna er. Om ni ska rnovera hela badrummet om tre år kommer ni vilja byta ut de saker ni köper nu. Skulle jag i alla fall vilja. Är det itne roligare att ha ett helt nytt badrum om tre år?
Summersmile, 2008-07-15
Oj, vad billigt! Vilken affär är det??
MrsCaroline, 2008-07-17
Mmm kanske ska försöka med det... Gillar det verkligen inte..
MrsCaroline, 2008-07-17
Jo precis det är så nytt så man vill inte börja göra om på en gång, eller jo det vill vi men det finns inte pengar just nu känner vi..
MrsCaroline, 2008-07-17
Jo får nog bli så, ska diskutera det med mannen.