Ska flytta till en liten studentetta på 23kvm om några veckor. Lägenheten är utrustat med ett litet pentry, badrum och en franskbalkong. Det finns även en garderob, men jag behöver mer förvaring (har tänkt att sätta min säng mot 1,6meters väggen och "rama in" den med ett högskåp, på väntersidan, och två väggskåp ovanför).
Jag har ingen aning hur jag ska möblera för att få en liten matplats, samt "tvrum".
Någon som har några idéer på vad jag kan göra för att minska insynen, då ettan är på bottenvåningen inmot gården och inte vill ha persienner nerdragna hela dagarna?
Tacksam för alla tips!!
litetmenmysigt, 2008-07-15
Tack för länktipset!
På tal om stil och prisklass, hade jag tänkt mig stilrent skandivaiskt. Gällande prisklass kan jag ju säga att man är ju student, så det lär bli mkt IKEA :)
litetmenmysigt, 2008-07-16
Javisst är IKEA bäst! Strunt samma om man får sätta ihop möblerna själv - det är ju kul:)
När jag tänker mig skandinavist tänker jag mig enkla former, minimalistiskt, ljusa träslag.
Men jag måste säga att brunsvart låter intressant och jag tror inte jag kommer klara mig utan lite starka färgkontraster (på tex textilier).
Tror inte att jag kommer att få plats med en soffa, tänkte väl använda sängen till det samt en fotölj till det. Vill gärna att det känns som rummet är indelat trots att det är litet.
Åter tack - du verkar ha massor av tips på lager!
Kathadrion, 2011-01-08
Ett tips mot insyn kan vara att hänga tunna spetsgardiner för fönstret. Då ser ingen in men du får ändå in allt ljus =)