Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Help me!

Visa original-inlägg

Sida 2 av 2:

Popin

Popin, 2008-08-10

"Monsun" var jättesnyggt, tack för tipset... En LACK-hylla
skulle vara snyggt...
Resultatet kommer så fort pengarna kommer hehe..

Popin

Popin, 2008-08-10

En skänk vore snyggt o ha där... ska nog hålla utkik på Blocket...
Hehe.. tavlan satt förut precis i mitten.. men eftersom jag tog bort mittenplankan så bordet blev mindre så blev det fel med tavlan... Vad skulle det vara snyggt o ha för motiv på tavlor i köket?

Popin

Popin, 2008-08-10

Ja, det blir nog svart kakeldekor.. Vart köpte du ditt?
Vilken färg tycker du hissgardinen borde vara?

Thess

Thess, 2008-08-11

Jag köpte täckplast på rulle från Bauhaus och klippte till dekoren själv. Finns på de flesta byggvaruhus och sånna "konstnärsaffärer" typ Kreatima och säkert Panduro oxå!

Det verkar som du börjat på ngt slags svart/vitt - tema i köket så varför inte en svart eller vit hissgardin? Eller ngn med båda färgerna i? Jag tycker inte du ska sätta ngn annan färg då det bryter av för mycket. En annan sak vore om du hade allt i antingen svart eller vitt, då är det snyggt med en accentfärg. =) Kanske samma typ av tyg som du sätter därvart barnstolen står nu, vid sorteringen.=)

Misty

Misty, 2008-09-01

Ett citat från hyresgästföreningens hemsida angående vad man får göra i en hyreslägenhet:

"Du kan sätta personlig prägel på din lägenhet och får på egen bekostnad måla, tapetsera eller göra liknande förändringar. Du behöver inte ha hyresvärdens tillstånd eller ens meddela värden. Det enda kravet är att arbetet måste vara fackmannamässigt utfört. Annars kan du bli ersättningsskyldig.

Du får däremot inte ändra planlösningen, till exempel ta bort en vägg, eller ändra på fast inredning (diskbänk och skåp). Du får heller inte dela av rum med fastmonterade väggar eller göra valv mellan två rum. Du får inte bygga bastu i lägenheten eller montera köksfläkt till befintligt ventilationssystem.

Byter du ut skåpdörrarna i köket är det viktigt att du sparar de gamla. De är hyresvärdens egendom. Du kan inte kräva hyresvärden på ersättning för nedlagt arbete och utlägg om ni inte kommit överens om det."

Bra att veta kanske!? :) Så du borde alltså få måla listerna, bara det är "fackmannamässigt" utfört. Av erfarenhet tycker jag dock att så kallade yrkesmän ofta slarvar mer än vad vissa s.k. amatörer gör vid målning/tapetsering mm. Bara man tar reda på hur man ska göra så borde det fungera bra!

Popin

Popin, 2008-09-10

Hej. Tack för citatet! Jag har nu pratat med hyresvärden och han gav klartecken till att måla om lister med mer i köket.. Har bestämt mig för att måla en olivgrön (eller liknande) fondvägg där matbordet är o sen hänga upp lite snyggt på den, vad har jag inte bestämt mig för ännu. Men allt ska inhandlas denna helg o sen ere bara o börja fixa :D

Soffan

Soffan, 2008-09-17

En snygg hissgardin i linne (svart med eller utan mönster) tycker jag skulle vara kanonfint. Tror också att det skulle vara ett riktigt lyft att byta ut handtagen på skåpen. Tycker att det är fint med väggord - skulle vara fint med ngt passande i svart över bordet.

Chatta

Chatta, 2008-10-07

Jag skulle byta handtag (till silverfärgade) till att börja med, och måla dekor- och kakellist vit. Barnstolen är ju super cool så varför inte ta upp det blå från den och använda det i detaljer i köket. Har förstått att du gillar att ha mycket prylar framme. Det bästa sättet att komma undan med det (enligt mig :) ) är att koncentrera sig på exempelvis tre färger och använda olika nyanser av dem. . . Intrycket blir inte lika rörigt då. . . . det är vad jag tycker. . . .
Tänk vad snyggt det skulle vara med en blå och vitrandig (på tvären)hissgardin. . . hm. . .skulle vara snyggt med oranga detaljer oxå. . . .svart, blått och orange??!! Hmmmm. . . hur som helst. . . det blir säkert bra hur du än gör. . . Lycka till!!

Chatta

Chatta, 2008-10-07

Oj. . .jag verkar vara lite sent ute. . . upptäckte det först nu. . . . du kanske redan har stylat om köket. . . .väntar med spänning på nya bilder. . .

Popin

Popin, 2008-10-08

Vilka bra idéer. Jag är lite långsam när det gäller köket just nu. Så det är inte mkt som har hänt där. Men jag har bytt ut handtagen och målat en olivgrön fondvägg och sen ska dekor-och kakellisten plus väggar och skåp (ej luckorna) målas vita. (Väggar och skåpen är redan vita men jag ska ta o förbättra det). Måste bara fixa lite tid så jag hinner fixa.
Att jag inte tänkte på barnstolen när jag letade efter en färg.
På väggen vid matbordet ska en tavellist upp och där ska det stå några snygga kokböcker som några tipsade om.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Föreg.
  • 1
  • 2

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons