Vet inte vad jag ska göra med det här hörnet av köket..det har stått såhär i snart 4 år. Vi har funderat på om vi ska bygga vidare på köket ut en liten bit som en liten köksö men vill inte täppa till ingången för mycket.
Har även funderat på en vit tegelmur som avslutning med en avlastningsbänk ovanpå. Problemet är att fönstret går inåt. Vi funderade tidigare på att ta bort fönstret helt och sätta dit två altandörrar för att få in mer ljus.
Vad göra?? Nån som har nån bra idé?
Tacksam för alla förslag =)
Flora, 2008-08-11
Tror att det skulle bli jätte snyggt att öppna upp m två spröjsade altan dörrar
Vicks, 2008-08-11
Hej igen! Ja, vill du ha större kök/ mer yta så kan ni ju ha en halvö där i hörnet/ fönstret! Beror väl iofs på om den nedre förnsterkarmen är lägre än bänkhöjden?
Snyggt kök förresten! ;-)
KayLin, 2008-08-12
Tackar =)
fönsterkarmen är lägre än bänkhöjden tyvärr..får byta fönstret.
Jag kan ju inte ha skåp på insidan med handtag på eftersom jag då inte kan öppna diskmaskinen.
Kom på att jag ville ha öppningen utåt ist så kan man ta bort barstolarna då man vill ta ut nåt, men kom just på att det finns väl ingen täcksida till baksidan av bänkskåpen???
Suck va många käppar i hjulet det blev nu..
Vicks, 2008-08-12
Fast täckskivor finns det ju att skruva dit om man vill! =)
Eller så får ni ha nåt sort jalusidörrslösning (vilket ord!) så att dörrarna inte riskerar vara ivägen för diskmaskinen.
KayLin, 2008-08-12
Vi kommer nästa sommar att bygga ut en större altan så det skulle bli jättefint med två altandörrar ut. Såg i ett annat album en tjej som hade så och blev sååå avis =)
KayLin, 2008-08-13
jo jag kom på det där med täcksidorna att de går säkert att skruva dit även på baksidan
MamsellZ, 2008-08-13
Ställ en liten köksoffa där kanske? Vore nog fint tror jag.
KayLin, 2008-08-14
Det blir inte kaka på kaka då, tänkte mer eftersom jag redan har en soffa på nästan samma ställe?
Tål att fundera på ändå..då kan man ha några fina kuddar på kanske =)
MamsellZ, 2008-08-15
Oj! Det missade jag! = ) En skänk då kanske?
sweethome, 2008-08-15
Kanske ett barbord med 2 snygga pallar?Är det kanske något du har på andra sidan?Det svarta?